ده نکته مفید برای بانوان: بهترین شکل بدن خود را بدست آورید

خانم دکتر داون کادوالادر(Dr. Dawn Cadwallader) ورزشکار مسابقاتی رشته بیکینی و فیگور ده نکته مفید برای بانوان را ارائه میدهد که میتوانید با رعایت آنها به بهترین شکل و فرم بدنی خود برسید.

پس از آنکه او در مسابقات بیکینی شرکت کرد نظران زیادی برای او ارسال شد که چگونه توانسته است با ۴۳ سال سن بدنی با فرم عالی و خشک بسازد.

حال نکات اساسی که به او کمک کرده است به آن بدن برسد در ادامه به صورت ده نکته مفید برای بانوان بیان میشود:

نکته۱- یک هدف مشخص کنید

با هدف‌گذاری، مأموریت واقعی میشود و شناخت شما بالاتر میرود. او با تصمیم به اینکه در مسابقات فیگور شرکت کند هدف‌گذاری کرد. ممکن است شما برای مسابقات ماراتون هدف‌گذاری کنید یا بخواهید وارد یک مسابقه ورزشی شوید یا فقط شکل بدن خود را تغییر دهید. یک تاریخ مشخص کنید و آن را برای رسیدن به هدف خود در نظر بگیرید. هدف خود را بنویسید و قدم های لارم برای شروع فرآیند رسیدن به آن را برنامه ریزی کنید.

نکته۲- در مورد “چرایی” آن تصمیم بگیرید.

هیچ راهی برای رسیدن به هدف نهایی شما بهتر از دانستن چرایی آن نیست. آیا میخواهید سلامتی بیشتری داشته باشید؟ وزن کم کنید؟ عضله بسازید؟ قوی تر شوید؟ هر دلیلی که دارید مطمئن شوید آن دلیل برای خود شما است و نه برای فرد دیگر. یک توضیح کامل از چرایی هدف خود بنویسید و در کنار نوشته هدف خود قرار دهید. داشتن یک دلیل برای تمام تلاشی که انجام میدهید کار را ساده‌تر می‌کند.

نکته۳- یک تیم پشتیبان داشته باشید

اشتباهی که او در اولین مسابقه خود داشت این بود که نمیخواست کسی بداند او برای مسابقه آماده میشود زیرا ممکن است شکست بخورد. در ابتدا به کسی چیزی نگفت چون فکر میکرد ممکن است با او مخالفت شود. زمانی که به مسابقات نزدیک شد به دوستان نزدیک و خانواده خود اطلاع داد که بتوانند از او پشتیبانی کنند. با داشتن پشتیبان شما دلیلی دارید که به کار خود ادامه دهید و اگر این کار را نکنید آنها به شما کمک میکنند به مسیر خود بازگردید و تا پایان مسیر ادامه دهید.

نکته۴- روی خود سرمایه گذاری کنید

رسیدن به بهترین شکل بدنتان ممکن است رایگان یا بسیار گران باشد. همه به هدف شما بستگی دارد. شاید فقط لازم باشد که وقت بگذارید. ممکن است لازم باشد لیاس و کفش ورزشی بخرید و شهریه باشگاه بدهید. شاید لازم باشد لباس مخصوص مسابقه را بخرید. فقط به یاد داشته باشید که شما روی خودتان سرمایه گذاری میکنید و تصمیم بگیرید شما آن‌قدر ارزش دارید که وقت و هزینه لازم را انجام دهید.

نکته۵- از نظر ذهنی خود را آماده کنید

آماده سازی ذهنی خود برای گذاشتن وقت و سرمایه بر روی خود مهم‌ترین قدم در راه رسیدن به هدف است. او هر روز کمی زمان برای مدیتیشن و تصور رسیدن به هدف انجام میداد تا از لحاظ ذهنی آمادگی لازم را بدست آورد. شما میتوانید به کلیپ های انگیزشی گوش دهید یا کتاب های انگیزشی بخوانید که به شما کمک کند دیدگاه ذهنی لازم را بدست آورید. این کار کمک میکند که احتمال موفقیت شما افزایش یابد.

نکته۶- کاری که دوست دارید انجام دهید

اگر کسی باشید که از فعالیت های بدنی و ورزش بدتان می آید رسیدن به بهترین بدن برای شما غیر ممکن است. باید به دنبال فعالیت های جسمی باشید که برای شما جذاب باشد. استخدام یک مربی خصوصی، امتحان کردن کلاس های مختلف فیتنس در باشگاه یا شروع یک ورزشی که از آن لذت میبرید میتواند هم به بدن شما فرم دهد و هم لذت بخش باشد.

نکته۷- خسته نشوید

یک شبه اتفاق نمی افتد. خوش فرم شدن بدن دارای فراز و نشیب خود است. بهترین راهی که او برای جلوگیری از خستگی داشت استخدام یک مربی بود که به او کمک کند در مسیر باقی بماند و به او بازخورد دهد. همیشه شما بزرگترین دشمن خودتان هستید. ممکن است یک نظر ساده از یک فرد عادی باعث شود شما روحیه خود را از دست بدهید.

نکته۸- پیشرفت خود را کنترل و بررسی کنید

حفظ یک رژیم غذایی و گرفتن عکس به‌صورت هفتگی و بررسی میزان چربی بدن و وزن بدن میتواند کمک کننده باشد. البته پیشنهاد ما این است که یک‌بار بیشتر در هفته خود را وزن نکنید. تمرکز زیاد بر وزن میتواند اثر منفی داشته باشد که سایر پیشرفت های خود را نبینید  که حجم عضلانی شما افزایش یافته و قوی تر شده اید. اگر وزن و میزان چربی خود را باهم درنظر بگیرید و اینکه چه مقدار عضله خالص اضافه کرده اید میتواند مفید باشد.

نکته۹- برای هر دستاورد خود، به خودتان جایزه بدهید

ممکن است سخت باشد که بدون غذا به دستاوردهای خود جایزه بدهید. انتخاب های دیگری برای جایزه وجود دارد مانند لباس، ماساژ اسپا، تعطیلات یا حتی یک چیز ساده مانند یک وان آب گرم.

نکته۱۰- برای خودتان قابلیت اندازه گیری داشته باشید

خرید روزانه مواد غذایی و برنامه ریزی برای غذا و آماده کردن غذا و برنامه ریزی برای زمان تمرین میتواند به خودی خود خسته کننده باشد. به یاد داشته باشید که این مسیر سفر شما  است و برای کس دیگری نیست. نباید انتظار داشته باشید که شریک زندگی شما یا خانواده شما و یا دوستان شما درک کنند که برای رسیدن به این هدف چه میزان باید زمان بگذارید با فداکاری انجام دهید. اگر از طرف دیگران کمک داشته باشید شکر گذار باشید که پشتیبانی میشوید. اگر ندارید عصبانی نشوید. فقط کسی که در همین مسیر قرار دارد میتواند آن را درک کند.

رسیدن به بهترین فرم و شکل بدن چالش برانگیز است. اگر تصمیم بگیرید که از مسیر رسیدن به آن لذت ببرید با وجود همه مشکلات آسان‌تر خواهد بود. زمانی که به هدف خود برسید و به پشت سرتان نگاه کنید بیشتر به خودتان افتخار خواهید کرد. البته این سفر هیچگاه به پایان نخواهد رسید و شما به این اعتقاد خواهید رسید که همیشه قوی تر، بهتر و سلامت تر میشود. امیدوار هستیم با این ده نکته مفید برای بانوان موفق باشید!