چگونه خود را در اولویت قرار دهید:۸ نکته برای سلامت و شاد بودن

آیا تمام انرژی خود را برای دیگران صرف می‌کنید درحالی‌که زندگی و سلامت خود را در درجه دوم اهمیت قرار می‌دهید؟ با این ۸ نکته برای سلامت و شاد بودن خود را بازیابی کنید و خود را در اولویت قرار دهید.

در طول روز شما با مسائل مختلفی درگیر هستید از افراد خانواده تا رئیس و همکاران شما در محل کار که برای هرکدام باید کار خاصی انجام دهید. شاید گاهی به این فکر کنید که کاش می‌شد همه‌چیز را برای چند روز متوقف کرد و بتوانید چند روزی در آرامش استراحت کنید تا بتوانید باتری‌های خود را شارژ کنید.

ازنظر ذهنی می‌توانید خسته و خالی‌شده باشید وزندگی برای شما سخت شده باشد. ورزش و غذای سالم را فراموش می‌کنید و یا حتی نمی‌توانید بنشینید و کتابی که دوست دارید را مطالعه کنید. می‌بینید که  زمان یا انرژی کافی برای رسیدن به نیازهای خود را ندارید.

درست است، زندگی ساده نیست اما باید راهی پیدا کرد که بتوان شادبود. سلامت و شاد بودن نیز کاملاً به این حرف وابسته است: خود را در اولویت قرار دهید.

خود را در اولویت قرار دهید

شما اصلی‌ترین کسی هستید که باید از او مراقبت کرده و به او عشق بورزید درست مانند هر فرد دیگری. شما باید به‌اندازه‌ای که دیگران را دوست دارید خود را دوست داشته باشید. اما ممکن است به خود بگویید که من باید از دیگران مراقبت کنم یا من یک کارمند، همسر، دختر، مادر، پدر و یا یک دوست هستم. شما می‌توانید هرکدام از این افراد باشید و خودتان هم باشید. در حقیقت اگر شما خود را دریکی از این نقش‌ها گم کنید اولین کار این است که خود را پیداکرده و بیشتر از خود مراقبت کنید.

قدرتی که برای رسیدن به اهداف خود لازم دارید نیاز به تمرین زیادی دارد. باید بدانید که شما انتخاب دارید تا بتوانید به‌سلامت و شادی برسید.

افراد مختلفی در جهان وجود دارند که نقش‌های مختلفی در زندگی خوددارند. نکته مشترک میان همه ما داشتن احساس است، توانایی جابجایی کوه‌ها و انتخاب چگونه زیستن. اگر می‌خواهید که بدن و ذهن سالمی داشته باشید باید به سمت آن حرکت کنید و چگونگی آن نیز به این شکل است.

شما یک انتخاب انجام می‌دهید

شما می‌توانید انتخاب کنید. شما به دنبال کاری که باید برای به دست آوردن شادی خود انجام دهید می‌روید و آن را انجام می‌دهید یا فقط به سرویس و خدمت دادن به دیگران زندگی خود را سپری می‌کنید.

خود را در مقابل دیگران در اولویت قرار دهید

شما بیدار می‌شوید و فهرستی طولانی از کدرهایی که باید انجام دهید دارید که تقریباً همه آن‌ها مربوط به دیگران است و نه شما. ما به شما میگوییم که خود را در ابتدای این لیست قرار دهید. این‌یک تغییر چالش‌برانگیز است اما برای استاد شدن در آن باید تمرین کنید.

بخشی از سالم بودن نیاز به تمرین جسمی و فیزیکی دارد. پس ورزش را در اول لیست خود قرار دهید. زیرا وقتی در ابتدای روز آن را تمام کنید احساس خیلی خوبی خواهید داشت. شما احساس قدرت و عشق به خود پیدا می‌کنید و انرژی کافی دارید که به دیگران نیز که به شادی نیاز دارند هدیه دهید. پس توانایی اهدای شما نیز بیشتر خواهد شد.

بگذارید زمان برای شما کار کند

شاید دیده باشید که دوست شما در روز تعطیل غذای کل هفته را آماده می‌کنید و شما به خود میگویید که کاش من هم وقت داشتم که البته دارید. بقیه افراد زمان ایجاد می‌کنند. آن‌ها دریافته‌اند که چگونه خود و سلامتشان را در اولویت قرار دهند.

شاید درک آن کمی سخت باشد اما منبع شادی  در زندگی شما فقط خود شما هستید.

۸ نکته برای سلامتی و شاد بودن

اگر می‌خواهید که سلامت و شاد بودن داشته باشید  باید انتخاب کنید که:

نکته۱- به ندای قلب خود گوش کنید

به آنچه درون خودتان است ایمان داشته باشید.

به نیازها، خواسته‌ها و آنچه دل شما به شما می‌گوید خود گوش کنید. اگر از تعادل خارج‌شده باشید، اگر حس می‌کنید که چیزی درست نیست، اگر میدانید که به‌اندازه کافی به خود نمی‌رسید، اگر میدانید که می‌خواهید زندگی سالمی داشته باشید ولی نمی‌دانید که چرا هنوز آن را شروع نکرده‌اید، قلب شما به شما می‌گوید که در مسیر درستی نیستید.

حال باید چه کاری بکنید و چگونه به این سؤالات پاسخ می‌دهید. شروع کنید به آن‌ها گوش کنید و عمل کنید.

نکته۲- هدف خود را پیدا کنید

بر روی کاغذ بنویسید که برای خود چه می‌خواهید. هرچه دوست دارید را بنویسید

نکته۳- مسیر رسیدن به موفقیت را مشخص کنید

قدم‌هایی که برای رسیدن به آنچه می‌خواهید باید بردارید را بنویسید. کاملاً آن‌ها را تحلیل کنید. تا زمانی که برای تمام اهداف خود این مسیرها را ننوشته‌اید متوقف نشوید. حتی ممکن است با تفکر بیشتر خواسته‌های جدیدی نیز اضافه شود.

نکته۴- کاملاً برای آن آماده شوید

 شما در این بازی هستید و همه آن مال شما است. خود را همان‌گونه که خود میدانید برای برداشتن اولین قدم آماده کنید.

ممکن است که برنامه‌ریزی برای غذاهای شما باشد که یک رژیم سالم داشته باشید. پس برای خود یادداشت کنید که چه زمانی باید خرید کرده و غذای خود را آماده کنید و به آن نیز بر اساس برنامه خود عمل کنید.

نکته۵- روزانه به خود انگیزه بدهید

به بازی خود انرژی دهید  تا باانرژی بالا به این کار ادامه دهید. همیشه به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید انگیزه تمرینی و رژیمی خود را بالا نگاه‌دارید. اهداف خود را به یاد داشته باشید و اینکه چرا این کار را انجام می‌دهید و اینکه این کار منجر به چه چیزی خواهد شد.

نکته۶- همه‌چیز در تعادل برقرار کردن است

 به یاد داشته باشید که اگر تمام انرژی خود را در مواردی جز خودتان مصرف کنید هیچ انرژی برای خود نخواهید داشت و شاد نخواهید بود. تعادل در زندگی همه‌چیز است. یین و یانگ، خورشید و ماه، مثبت و منفی، روشنایی و تاریکی… بدون یکی، دیگری معنایی نخواهد داشت. اگر همیشه در حال اهدای انرژی باشید و چیزی دریافت نکنید همیشه یک جای خالی باقی خواهد ماند.

به دنبال تعادل باشید و آن را به دست خواهید آورد.

نکته۷- به یاد داشته باشید که شما مهم هستید

شادی شما مهم است. شما مهم هستید. بله، شما مهم هستید. شما به کسی نیاز ندارید که این را به شما بگوید که خود را اول قرار دهید زیرا کار درست همین است. این کاری است که برای شاد بودن باید انجام دهید.

به‌بیان‌دیگر اگر شما، دیگران را در اولویت قرار دهید دیگر سلامت شادی ندارید تا بتوانید دیگران را نیز شاد کنید. اگر شادباشید شما انرژی بیشتری برای شاد کردن دیگران نیز دارید.

نکته۸- خود را در اولویت قرار دهید

برای دیگران و یا چیزهای دیگر زندگی نکنید. برای خود زندگی کنید. قدرت و انگیزه و علاقه خود را فراموش نکنید. گاهی ممکن است در گردوغبار روزمرگی گم شوند اما آن‌ها را دفن نکنید و به جلو حرکت کنید. این مسیری است که باید در آن جلو بروید.

مقاله زبان اصلی