یک هفته تمرین نکردن نمی‌تواند مشکل کمر شمارا برطرف کند

اگر فکر می‌کنید که یک هفته باشگاه نرفتن می‌تواند مشکل کمر شمارا حل کند در اشتباه هستید. سعی کنید از این نکات استفاده کنید!

ممکن است با این مشکل روبرو شده باشید.

شما تمرین عادی خود رادارید و به‌صورت مستمر پیشرفت دارید و از باشگاه رفتن احساس خوبی دارید اما ناگهان مشکلی در کمر خود حس می‌کنید.

یک درد ناگهانی در کمر شما که در مسیر پشت حرکت می‌کند.چند دقیقه استراحت می‌کنید اما این درد همچنان در پشت شما حرکت می‌کند.

سعی می‌کنید با فوم رول یا ماساژ و حرکت کششی این درد را از بین ببرید تا دوباره به تمرین خود بازگردید.

نمی‌خواهید به دلیل یک آسیب کوچک از تمرین خود بازبمانید و سعی می‌کنید با درد آن کنار بیایید. به درد اهمیت نمی‌دهید و تمرین خود را انجام می‌دهید.

متأسفانه این استراتژی موفقی نخواهد بود.

در هنگام درد کمر چه باید بکنید؟

همیشه یک استراحت کوچک انجام می‌دادیم ته درد برطرف شود. مربیان نیز به شاگردان خود پیشنهاد می‌دهند که پس از چند روز استراحت مجدداً به باشگاه بازگشته و تمرین خود را ادامه دهند. اما هیچ‌چیز تغییر نکرده است و درد ادامه دارد.

در ادامه ۳ عامل اساسی برای کمک به این مشکل و برگشتن به تمرین ارائه‌شده است که می‌توانید بدون درد تمرین نمایید.

۱-نداشتن دامنه حرکتی کامل

این موضوع مهمی است. اگر شما از دامنه حرکتی بدن خود فراتر می‌روید بدن را در معرض خطر قرار می‌دهید. این کار باعث افزایش آسیب می‌شود.

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

شما باید از دامنه حرکتی طبیعی بدن خود استفاده کنید. باید قسمت‌هایی که دامنه حرکتی کامل ندارید را شناسایی کنید و ضعف‌های آن را برطرف کنید.

۲-شما زیاده‌روی کرده‌اید

شاید عامل درد شما این موضوع باشد. تمرین کردن باعث ایجاد فشار فیزیکی بر بدن می‌شود که برای تغییر در بدن لازم است.

اما درزمانی که بدن شما نمی‌تواند آن را تحمل کند نباید به آن شدت تمرین کنید.

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

با دقت به تمرین خود توجه کنید و ببینید چه‌کارهایی انجام می‌دهید. وزنه خود را کاهش دهید و چربی بدن را کم کنید. این کار به شما کمک می‌کند که به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

وزنه اضافی را حذف نمایید. وزنه خیلی زیادتر از توان شما فقط انرژی شمارا می‌گیرد. با اصلاح آن از تغییر روحیه خود تعجب خواهید کرد.

۳-شما نمی‌توانید ریکاوری شوید

آیا تابه‌حال مداد شما شکسته است؟  اگر سعی کنید مداد را خم‌کنید صدا شکستن خواهید شنید و در یک نقطه خاص که فشار کافی بر آن وارد شود مداد به دوتکه تقسیم خواهد شد. مداد فشار مشخصی را تحمل خواهد کرد.

بدن نیز مانند مداد می‌تواند فشار مشخصی را تحمل کند که از طریق تمرین به آن وارد می‌آورید تا زمانی که به نقطه شکست می‌رسد. فشار ناشی از تمرین و زندگی روزمره می‌تواند توانایی‌ترمیم بدن شمارا کاهش دهد که با فوم رول و ماساژ قابل‌حل نیست.

چگونه این مشکل را حل کنیم؟

چندین عامل در این مورد باید موردتوجه قرار گیرند. این عوامل که باید به ترتیب اولویت بررسی شوند عبارت‌اند از:

۱-خواب را در اولویت قرار دهید

فیلم و گوشی و تلویزیون را کنار بگذارید

 2-دریافت غذا

به مقدار کافی غذا بخورید تا بدن بتواند به‌خوبی خود را ریکاوری کند.

۳-آرامش و ریلکس کردن

استرس ناشی از کار، روابط و زندگی روزانه بسیار زیاد است. می‌توانید با ریلکس کردن و ذهن آگاهی این استرس را کاهش دهید.

۴-تمرین خود را تنظیم کنید

دامنه حرکتی را در هنگام اجرا با توجه به بدن خود رعایت کنید و وزنه اضافی غیرعادی را از تمرین خود حذف کنید تا بدن شما فرصت بازیابی و ریکاوری پیدا کند.

امیدواریم با این نکات توانسته باشیم مشکل کمر ناشی از تمرینات را در شما از بین ببریم. سعی کنید همیشه این نکات را مدنظر قرار دهید.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420