کراسفیت: سه نکته ذهنی

لازم نیست کراسفیت کار باشید تا از این استراتژی های ذهنی در تمرینات خود استفاده کنید. در ادامه سه نکته بیان میشود تا ذهن خود را قوی تر کنید و بدن بهتری بسازید.

اگر مسابقات جهانی کراسفیت را دیده باشید فیزیک عالی بسیاری از ورزشکاران این رشته را دیده اید.

در زمان های گذشته تأکید بر هوازی بود. در آن زمان بیشتر شرکت کنندگان این رشته کاملاً خشک بودند. پس از آن پروتکل‌های تمرینی این رشته تغییر کرد. امروزه کراسفیت کارها باید قوی، نیرومند و توانایی اجرای طولانی حرکات را داشته باشند. با تکامل این ورزش بدن کراسفیت کارها نیز تکامل پیدا کرد.امروزه شرکت کنندگان این رشته هم حجیم و هم خشک و بدون چربی هستند.

برای باقی ماندن در این تکامل باید استراتژی های ذهنی نیز با این حجم تمرینی تغییر میکرد. اگر سیستم ذهنی را تغییر ندهید این ورزش را کنار خواهید گذاشت.

این استراتژی های ذهنی میتواند شما را در هر رشته ای بهتر کند. زمانی که یاد بگیرید بدن خود را به مرز نهایی فشار برسانید ظاهر بهتری از نظر جسمی خواهید ساخت.

۱-ذهن همیشه بدن را کنترل میکند

افرادی که باشگاه میروند همیشه با این مشکل مواجه میشوند که چگونه از محدودیت های مرزی ذهن خود عبور کنند. اگر خسته شوید می‌ایستید. درست است؟ مشکل اینجاست که با توقف بدن شما نیز از تغییر بازمی‌ایستد. زمانی که ذهن و بدن شما با یک فشار ثابت سازگار شود دیگر پیشرفت نمیکند.

چیزی که باید یاد بگیرید این است که همیشه بدن میتواند کار بیشتری انجام دهد.میزان تمرین روزانه کراسفیت جوری طراحی شده است که بدن شما را تا نقطه ای که فکر نمیکنید به آن برسید خسته کند. در سی که میتوان از آن گرفت این است که زمانی که بدن شما کاملاً خسته شده است باید به دنبال منبع انرژی دیگری باشید و سپس بدن شما آن را انجام میدهد.

باید یاد بگیرید که به ذهن خود تکیه کنید و تا شما را از این فشار عبور دهد. تمام آن در ذهن شما است مه در بازوهای بزرگ شما. زمانی که یاد بگیرید به ذهن خود وابسته شوید از قدرت و استقامت نامحدود بدنتان متعجب میشوید. هر چیزی که در ذهن خود، باور داشته باشید به حقیقت می‌پیوندد. زمانی که متوجه شوید ذهن شما باعث میشود بدن شما وزنه سنگینتر، تکرار بیشتر و مدت طولانی تر تمرین کند رشد بهتری خواهید داشت و بهتر عمل خواهید کرد و در زندگی نیز ذهن قوی تری خواهید داشت.

پس اگر دفعه بعدی خواستید کنار بکشید به صدای مثبت درون سر خود گوش دهید و بگذارید شما را جلوتر ببرد.

۲-از شکست نترسید

اگر وزنه زده باشید میدانید که برای رشد عضله باید به مرور وزنه های سنگینتری بزنید. البته زمانی میرسد که برخی از وزنه ها بسیار چالش برانگیز میشوند و حتی ممکن است نتوانید آن وزنه ای را که میخواهید بزنید.

وزنه های بزرگ ممکن است ترسناک به نظر آیند. آن‌ها شما را از منطقه آرامشتان خارج میکنند و به شما حس متفاوت میدهد. البته این چیز خوبی است . بدترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به انجام مجدد آن شک کنید. در منطقه آرامش خود زندگی نکنید. بجای اینکه از وزنه هایی که میدانید میتوانید بلند کنید استفاده کنید برنامه بریزید که تلاش بیشتری داشته باشید. از دمبل های بزرگتر استفاده کنید و هر بار که باشگاه میروید سعی کنید بهتر عمل کنید.

برای کراسفیت کارها، وزنه بردارهای حرفه ای، پاورلیفترهای بزرگ و حتی ورزشکاران دانشگاهی شکست در بلند کردن یک وزنه خاص میتواند اثر مثبتی در پیشرفت شما داشته باشد. این نشانه است که بر ترس و شک خود غلبه کرده اید. زمانی که ترس از وزنه سنگین تر از بین برود میتوانید رکوردهای قبلی خود را بهبود دهید. همین وزنه های بزرگ است که باعث میشود کراسفیت کارها حجیم شوند.

بیشتر صبر نکنید. از امروز بدنبال بهترین بودن در ددلیفت و اسکات خود باشید. اگر شکست بخورید برای کسی اهمیتی ندارد. فقط تمرین خود را تغییر دهید و در هفته های آتی مجدداً تلاش کنید.

۳-ضعف خود را به قدرت تبدیل کنید

به باشگاه های مختلف بروید و میبینید که بیشتر آقایان درحال اجرای جلو بازو و پرس سینه هستند و بیشتر بانوان درحال انجام تمرینات هوازی و پائین تنه هستند. بسیاری از  افراد بیشتر وقت خود را در باشگاه برای انجام تمرینات عضلات مورد علاقه خود صرف میکنند.

درست است که ممکن است بازوهای بزرگی بسازند یا پائین تنه خوش فردمی درست کنند اما کل ساختار بدنی مهم است. انجام تمرین روی یک یا دو بخش خاص از بدن باعث میشود بدن نامتعادل و نامتقارنی داشته باشید و امکان آسیب دیدن بدن بالاتر رود و تناسب اندامی نداشته باشید.

برای اینکه یک بدنساز یا یک کراسفیت کار یا یک ورزشکار خوب باشید و تناسب داشته باشید و سلامت باشید باید به کل بدن توجه داشته باشید. به این معنی که باید گاهی حرکاتی که در آنها بسیار ضعیف و بد هستید نیز انجام دهید.

هر کراسفیت کاری یک ضعف دارد. برای موفق شدن در باشگاه باید این ذهنیت را داشته باشید که بر ضعف خود غلبه کنید. وقتی روی حرکاتی که معمولاً انجام نمیدهید کار میکنید عضلات شما به روش متفاوتی عمل میکند و فیبرهای متفاوتی تحت فشار قرار میگیرند. این باعث تحریک رشد و ساخت عضله بیشتری در بدن شما میشود.

یا یادگیری مهارت های جدید و چالش برانگیز بدن خود را وادار به رشد میکنید. به همین دلیل است که کراسفیت کارها از بالا تا پائین بدن خوبی دارند. لازم نیست که تمرینات کراسفیت انجام دهید بلکه حرکات جدیدی که قبلاً انجام نمیدادید را انجام دهید مانند اسکات از جلو، پاور کلین و آنها را در تمرینات جلسه بعد خود قرار دهید.

منبع

https://www.bodybuilding.com/fun/crossfit-3-mental-toughness-tips.html