چهار قدم تا بدن خشک با کریس گتین

اگر به دنبال داشتن بدن خشک هستید این مقاله را دنبال کنید. این چهار قدم تا بدن خشک کمک میکند بدن کات تری داشته باشید.

ما در بدنسازی و فیتنس  با این مقاله سعی میکیم که کمک کنیم به بدن خشک و زیبای مورد نظر خود برسید. این چهار قدم عبارتند از

۱-حسابگری

۲-تغذیه

۳-تمرین

۴-مکمل

حال هرکدام را باز میکنیم تا بتوانید به موفقیت برای تغییر دست یابید.

حسابگری

هنر حسابگری و اشتیاق به تغییر چیزی است که باعث میشود شما شروع نمایید. بسیاری ازبرنامه ها به شما میگویند که چه باید بخورید و چگونه تمرین کنید اما چیزی که باعث میشود شما این کارها را هر روز انجام دهید حسابگری است.

حسابگری برای شما چه مفهومی دارد؟ برای کریس انجام کار حرکت در مسیر اشتیاق با درک کارهایی که باید انجام دهید است. و انجام کار کافی برای اتفاق افتادن آن خواسته. یعنی بهانه های الکی نیاورید و منظم باشید و بدانید چه فداکاری هایی برای رسیدن به هدف خود باید انجام دهید.

بصورت خلاصه میتوان گفت، شما باید برای رسیدن به اهدافتان عمل کنید. تا قبل از آن شما فقط یک رویا پرداز هستید که جز حرف زدن کاری نمیکنید.

در ادامه ۳ راه برای حسابگری تغییرات به شما ارائه میشود. اینها نکته های خاصی هستند. این نکات کار میکنند و در سختی ها به شما قدرت ادامه میدهند.

۱-دایره داخلی

برای اینکه واقعاً حسابگر باشید و استمرار داشته باشید باید افراد اطراف شما آدمهای درستی باشند. ۵ نفر که بیشترین زمان خود را با آنها سپری میکنید منعکس کننده آنچه هستند که شما به آن تبدیل میشوید.

هوشمندانه انتخاب کنید و اطراف خود را با افرادی پر کنید که از شما حمایت میکنند. آنها باید اهداف شما را درک کنند و شما را تشویق کنند، نه اینکه اهداف شما را مسخره کنند و شما را از تلاش بازدارند.

اگر سخت است که اینگونه افراد را در اطراف خود پیدا کنید میتوانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. افرادی که علاقمندی های مشترکی دارند.

۲-اهداف خود را بشناسید

شاید این جمله را شنیده باشید که اگر چیزی را واقعاً بخواهید به آن خواهید رسید. باید اهداف خود را به درستی بشناسید. بدانید که چه کارهایی برای رسیدن به آن باید انجام دهید تا انجام شود. به چرایی اهداف خود فکر کنید تا به شما انگیزه لازم را بدهد تا به موفقیت برسید.

اهداف و چرایی رسیدن به آنها را بنویسید.

۳-برخی از پل‌های پشت سر خود را خراب کنید

شاید کمی عجیب باشد اما همه ما در زندگی با افرادی در ارتباط بوده ایم که زمان ما را تلف کرده اند و ما را از اهدافمان دور کرده اند.

ببینید این افراد که هستند و آنها را از زندگی خود بیرون کنید.

تغذیه

همیشه شنیده اید که تغذیه چقدر در تغییر شما اهمیت دارد. این مقاله هم همین را میگوید. ولی این باعث نمیشود که برخی از نکات و پیشنهادات را به شما ارائه ندهیم که میتواند به شما کمک کند.

۱-روش طبیعی همیشه پیروز است.

همچکس نمیتواند این دیدگاه را تغییر دهد. غذاهای طبیعی از مواد غذایی ساخت دست بشر بهتر هستند مخصوصاً وقتی میخواهید کالری دریافتی را کنترل کنید. روش هضم آنها متفاوت است و تأثیر متفاوتی بر سیستم غدد درون‌ریز بدن دارد.

سعی کنید غذای طبیعی استفاده کنید و حس آن را درک کنید. با این تغییر انتظار خشک شدن فوری را نداشته باشید. از درون سالم تر میشوید و ذهن قوی تری پیدا خواهید کرد. غذای طبیعی این کار را برای شما میکند.

۲-چیزی که لازم است بخورید، نه چیزی که میخواهید

باید به غذای خود بعنوان سوخت نگاه کنید. اگر میخواهید خشک شوید باید کنترل دقیقی بر کالری دریافتی داشته باشید. غذاهایی که برای اهداف شما مناسب است مواد غذایی زیاد . کالری پائینی دارند. نمونه خوب آن جوجه، سبزیجات، ماهی، برنج و اینگونه غذاها هستند.

اگر بخواهید غذاهای مختلف با کالری بالا را مصرف کنید کالری دریافتی زیادی خواهید داشت و بجای خشک شدن وزن میگیرید.

۳-هیچ وعده غذایی را حذف نکنید

هر ۳ ساعت باید یک وعده غذایی بخورید. این کار را باید به دو دلیل انجام  دهید. اول اینکه این کار باعث میشود همیشه انرژی داشته باشید و منبع سوخت شما پر باشد و اینکه این کار کمک میکند که قند خون ثابت بماند که به چربی سوزی خیلی کمک میکند.

دلیل دوم این است که با این کار بدن در وضعیت آنابولیک باقی میماند و دچار کاتابولیسم نمیشود.

۴-همیشه غذا را آماده کنید

اگر غذای خود را آماده نکنید نمیتوانید غذای مناسب را از جایی بگیرید. به این شکل محیط نمیتواند شما را کنترل کند و از اهدافتان دور کند.

برای رسیدن به اهداف اول باید محیط خود را کنترل کنید و غذای خود را آماده کنید.

تمرین

اگر میخواهید نتایج خاصی بدست آورید باید تمرینات خاصی نیز انجام دهید.

باید فشار تمرینی بالایی داشته باشید تا اسید لاکتیک کافی در عضلات تولید شود و تا عمق عضله درد بگیرد.

بجای طفره رفتن از درد و اسید لاکتیک باید عضلات را به چالش بکشید و از آن استقبال کنید. باید تعهد داشته باشید و آن را انجام دهید.

سؤال این است که آیا آنقدر جربزه دارید که این کار را انجام دهید؟ فقط با تمرینتان میتوان شما را قضاوت کرد. ادامه دادن زمانی سخت است که بدنتان به شما میگوید بس است.

لازم نیست تمرین پیچیده باشد بلکه باید به اندازه کافی فیبرهای عضلانی را تحریک کند که بدن با آن تطبیق پیدا کند.

۱-شدت تمرین همیشه پیروز است

هیچ جایگزینی برای شدت تمرین وجود ندارد. شاید برنامه کاملی داشته باشید ولی تاز مانی که شدت کافی نداشته باشد اثر ندارد. از نظر ذهنی باید وارد قسمتی شوید که برای شما تاریک است.

مطمئناً دردناک است ولی برای پیشرفت باید آن را انجام داد. آن نقطه ای است که بدن شما جواب میدهد. جایی که عضله چاره ای جز افزایش قدرت و رشد ندارد.

پس اینبار پس از ریکاوری به باشگاه بروید و سخت تر تمرین کنید. هر تمرین باید برای شما فرصتی برای رشد باشد تا از قبل بهتر شوید. این عصاره تغییر از طریق شدت تمرین است.

سعی کنید در تمرین خود تکرارهای متفاوتی داشته باشید. وزنه های سنگین با تعداد پائین و حرکات با تعداد بالا که باعث درد و سوزش در عضله میشود. این کاری است که شدت تمرین را بالا نگه میدارد.

۲-غریزی شوید

خیلی سخت گیر نباشد و کمی انعطاف داشته باشید تا متوجه شوید بدن شما به چه نیاز دارد. گاهی نیاز است به باشگاه بروید و در آنجا تصمیم بگیرید که کدام گروه عضلانی را باید تنبیه کنید.

توجه به محیط باشگاه و گوش کردن به بدن باعث میشود بهترین نتیجه را از تمرین خود بگیرید. علاوه بر این جذابیت تمرین را بالا میبرد و باعث تنوع میشود.

۳-رقابت مال شماست

رقابت سالم همیشه خوب است و طبیعی است که شما بخواهید دوستان خود را شکست دهید. ذات انسان همین است. اما رقابت واقعی باید میان شما و خودتان باشد. اگر هفته پیش تکرار خاصی زدید باید این هفته بیشتر بزنید.

لازم نیست آن را پیچیده کنید و یک رقابت شمارشی ایجاد کنید. باید نتیجه درستی بدست آورید.

مکمل

مکمل میتواند کمک زیادی به شما بکند و غذای شما را کامل کند. با این کار شما پیشرفت زیادی خواهید داشت.

چهار مورد در خصوص مکمل وجود دارد که در ادامه بیان شده است.

۱-چربی سوز

چربی سوز به همراه ال-کارنیتین میتواند کمک کند که متابولیسم شما بالا برود.

۲-مکمل قبل از تمرین

یک مکمل قبل از تمرین که دارای کافئین باشد میتواند تمرکز شما را افزایش دهد تا تمرین بهتری داشته باشید.

۳-گلوتامین

گلوتامین یکی از مهمترین اسیدهای آمینه برای بدن است؛ که البته اسید آمینه ضروری نیست ولی در زمان خشک کردن بسیار مهم است زیرا عضلات شما را پشتیبانی کرده و دستگاه گوارش و سیستم ایمنی را تقویت میکند.

۴-مکمل پس از تمرین

یک مکمل خوب پس از تمرین میتواند به ریکاوری شما کمک کند و این مکمل در دوره خشک کردن پروتئین وی ایزوله هیدرولیز است.

این پروتئین به سرعت وارد خون شده و به عضلات میرسد.