مکمل های پاورلیفتینگ: ۵ ماده برای بهبود عملکرد و ریکاوری

پاورلیفتینگ یکی از سنگین ترین رشته های ورزشی است. استفاده از مکمل های پاورلیفتینگ مناسب میتواند با حداکثر سازی ریکاوری ، مفاصل شما را سالم نگاه دارد و عملکرد شمار ا بهبود دهد.

سرعت، قدرت و توان برخی از نیازمندیهای لازم برای یک پاورلیفتر موفق است. از عملکرد مناسب در ورزش تا قهرمانی در این رشته.

درست مانند ورزش های دیگر باید از مواد غذایی مناسب استفاده کنند . مکمل های اولیه برای ریکاوری رشد و جلوگیری از آسیب میتوانند بسیار مفید باشند.

استفاده از این پنج مکمل بسیار کمک کننده هستند.

گلوکوزامین

هر پاورلیفتری میداند که فشار بر روی مفاصل در طول تمرین بسیار زیاد است. این فشار زیاد تمرین میتواند بر مفاصل اثر بگذارند و مفاصل آماده آسیب شوند. گلوکوزامین میتواند بعنوان یک پیشگیری کننده از آسیب، غضروف ها را بازسازی کند و مفاصل ضعیف را تقویت نماید.  البته اگر شما به صدف حساسیت دارید نمونه های گیاهخواری آن نیز وجود دارد.

چه زمانی به آن احتیاج دارید:

میتوان آن را بصورت روزانه استفاده کرد بر اساس دوز مشخص شده بر روی بسته مکمل.

کراتین

کراتین نیز در بسیاری از پژوهش ها مشخص شده است که قدرت، توان و استقامت عضلانی را افزایش میدهد و سرعت ریکاوری را نیز بالا میبرد و عملکرد قلبی و عروقی را بهبود میبخشد. همه ما میدانیم کراتین باعث عضله سازی  و افزایش قدرت میشود.

چه زمانی به آن احتیاج دارید:

قبل و پس از تمرین به میزان ۳ تا ۵ گرم. نیاز به بارگیری نیز وجود ندارد زیرا اثر آن در یک دوره ۳۰ روزه بدون بارگیری و یا با بارگیری کاملا مشابه بوده است.

عکس

BCAA

مکمل BCAA از لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده است که مهمترین آمینواسیدها از ۹ آمینواسید ضروری است. آنها به سنتز عضلات کمک میکند و به ترمیم عضلات تمرین داده شده کمک میکند. آنها برای افزایش حجم عضلانی، ترمیم و عملکرد، بسیار ضروری هستند.

چه زمانی به آن احتیاج دارید:

مصرف ۲ تا ۳ گرم قبل و پس از تمرین میتواند به توانایی ریکاوری و عملکرد شما کمک کند.

روغن ماهی

روغن ماهی در چندین سال اخیر زیاد در اخبار بوده است و علت خوبی نیز دارد. مزایای بیشمار این اسیدهای چرب ضروری از جمله سلامت قلب، سلامت مفاصل، مدیریت وزن، بهبود گردش خون، اغفزایش عملکرد مغز، تولید انرژی و پشتیبانی از سیستم عضبی و بسیاری دیگر. این چربی های سالم برای افرادی که تمرینات سنگین دارند بسیار مفید است.

چه زمانی به آن احتیاج دارید:

روغن ماهی را میتوان بصورت روزانه ۲ تا ۴ گرم برای ۲ تا ۳ نوبت استفاده نمود.

ویتامین دی

قهرمان سلامتی قلب و تیروئید است. ویتامین دی برای جذب بهتر کلسیم  بسیار ضروری است. یکی از ریز مغذی های واجب برای عملکرد عضلات است. افرادی که زیاد در معرض آفتاب قرار ندارند میتوانند کمبود این ویتامین را داشته باشند و باید از مکمل آن استفاده کنند. پژوهش های اخیر نیز نشان داده است که ویتامین دی در تنظیم هورمونها مانند تستوسترون در زمانی که بدن تحت فشار است نقش دارد.

چه زمانی به آن احتیاج دارید:

استفاده از دوز مجاز روزانه که توسط تولید کننده روی بسته ارائه شده است همراه غذا مخصوصا در صبح

مولتی ویتامین مینرال

مصرف مولتی ویتامین مینرال میتواند به شما کمک کند که از دریافت تمامی موارد ضروری مورد نیاز بدن اطمینان حاصل نمایید. در تمرینات شدید ریز مغذی های بسیار مورد نیاز هستند و باید به سرعت این مواد را رد بدن جایگزین کنید.

چه زمانی به آن نیاز دارید:

استفاده از مولتی ویتامین مینرال با کیفیت در پایان هر روز همراه با وعده غذایی آخر. به این شکل بدن در زمان خواب مبتواند برای بازسازی از این مواد استفاده کند.

مکمل های پاورلیفتینگ

مکملکی و چه مقدار
گلوکوزامین۱گرم هر روز با غذا
کراتین ۲ تا ۵ گرم قبل و پس از تمرین و ۳ تا ۵ گرم با  اولین وعده غذایی در روزهای غیر تمرین
BCAA ۵۰۰میلیگرم لوسین، ۲۵۰ میلی گرم لیزولوسین و ۲۵۰ میلی گرم والین پس از تمرین
روغن ماهی ۲تا ۴ گرم ۲ تا ۳ نوبت در روز با غذا
ویتامین دی بر اساس دستور روی بسته بندی
مولتی ویتامین مینرال محصولی را پیدا کنید که تمامی مواد مغذی لازم را داشته باشد  و در شب مصرف شود.

استفاده از مکمل های پاورلیفتینگ را فرام