میخواهید چربی بسوزانید؟ قبل از هر تغییری در رژیم غذایی این کار را انجام دهید

میخواهید چربی بسوزانید؟ شاید به نظر بسیار ساده بیاید اما علم نیز همین را میگوید. با این قدم کوچک شما در مورد رژیم غذایی خود بسیار یاد خواهید گرفت و ممکن است چند کیلو چربی در این فرآیند از دست بدهید.

برای بسیاری از افراد محاسبه کالری کربوهیدرات و پروتئین و چربی روزانه میتواند بسیار سخت باشد. آنها میخواهند که به سرعت به نزدیکترین بوفه بروند و بدون پشیمانی گوشت چرب و برنج سفید  و شیرینی بخورند.

خوب با این ایده شروع کنیم: هیچ جیز را تغییر ندهید اما همه چیز را بررسی کنید. کالری خود را محدود نکنید یا آن را حساب نکنبد. فقط چیزهایی که میخورید و مینوشید را در طول روز در هر وعده یادداشت کنید. در هر روز. میتوانید از اپلیکیشن یا دفتر یا یک کاغذ استفاده کنید. هر روشی میخواهید بکار ببرید ولی یادداشت کنید.

به نظر بسیار ساده و بی معنی است. حال چرا باید این کار را انجام دهید.

۱-علم میگوید که این کار جواب میدهد

یک پژوهش که توسط کیسر پرماننت مدیر موسسه مدیریت وزن انجام شد نشان میدهد که یادداشت مصرف غذای روزانه بر روی ۱۷۰۰ مرد و زن باعث میشود در طول دوره بیش از دو برابر از کسانی که یادداشت نمیکنند وزن کم کنند.

به گفته دکتر جک هالیس ” شاید نوشتن هر آنچه میخورید شما را تشویق کند که کالری کمتری دریافت کنید.”

۲-کمک میکند که در تصمیم گیری برای اندازه وعده غذایی آگاه تر شوید.

تفاوت زیادی میان یک برش باریک کیک لیمو با چند تکه بزرگ وقتی سر میز هستید، وجود ندارد. اگر همیشه یک دسر بزرگ میخوردید یا دو پرس غذا میخوردید حال با این آگاهی باید تصمیم بگیرید. حتی اگر نمیدانید که هر تکه چند کالری دارد حال شما آگاهی بیشتری از هر پرس و تصمیم برای خوردن آن دارید.

در طول زمان وقتی شما هر آنچه میخورید را مینویسید. شما هر زمان که کفگیر را برمیدارید با خود فکر میکنید که باید یادداشت کنید که یک پرس اضافه تر خورده اید.

۳-میتواند شکاف های موجود در رژیم غذایی شما را نشان دهد

آیای تابه‌حال رژیم سخت گیرانه خود را دنبال کرده اید که بدانید چرا وزن کم نمیکنید؟ از خود میپرسید چگونه ممکن است؟ جواب معمولاً به مرموزی آنچه فکر میکنید نیست.

نوشتن هر تکه ای که میخورید شمارا از خوردنی و نوشیدنی های اضافه در طول روز آگاه میکند.حتی مواردی که به آن عادت کرده اید و به آن توجهی نداشته اید.

خوب همه این موارد حساب میشوند. اگر احساس انگیزه کردید میتواند قدم بعدی برای محاسبه کالری همه این میان وعده ها را انجام دهید. اما لازم نیست. دنبال کردن آن کافی است.

چگونه غذای خود را بنویسید

برای نوشتن یک دفترچه خاطرات رژیمی انتخاب های غذایی و اندازه هر پرس از چیزی که میخورید بنویسید. برای یک روز این کار را انجام دهید یا بهتر این است که یک ماه این کار را انجام دهید حتی اگر هیچ چیز را تغییر نمیدهید. فراموش نکنید که هر آنچه مینوشید را نیز یادداشت کنید.

فقط نوشتن کافی است.

چه کاری نباید انجام دهید: از قبل آنچه میخواهید بخورید را یادداشت کنید. ممکن است این روش هم کارا باشد اما زیاد دقیق نیست. زیرا شما در نظر میگیرید همان چیزی که نوشته اید را دقیقاً بخورید اما ممکن است هم همان اندازه نخورید.

این روش که در مقاله توضیح داده شد را امتحان کنید. ممکن است از نتایج آن شگفت زده شوید. 

منبع

  1. Kaiser Permanente. (2008, July 8). Keeping A Food Diary Doubles Diet Weight Loss, Study SuggestsScienceDaily.