شش مزیت سرکه سیب برای سلامتی

سلامتی عمومی خود را با سرکه سیب بالا ببرید! ببینید که چگونه این مایع بیماری‌ها را از شما دور می‌کند و هضم شمارا بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن کمک می‌کند و انرژی شمارا افزایش می‌دهد.

سرکه سیب یک ابر غذا برای سلامتی است که برای قرن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سرکه سیب یک روش طبیعی برای افزایش سیستم ایمنی و از بین بردن بیماری‌ها و بهبود هاضمه است. این مایع اسیدی یک درمان قوی است اما علم در مورد مزایای آن برای سلامتی چه می‌گوید و چگونه می‌تواند زندگی شمارا تغییر دهد؟

سرکه سیب چیست؟

این ماده از سیب تازه ساخته می‌شود که در آن فرآیندهای شیمیایی ایجادشده است و براثر فعالیت‌های باکتری‌ها به سرکه تبدیل می‌شود و هرچه طول عمر آن بیشتر باشد خاصیت آن نیز بیشتر می‌شود.

۶ مزایای سلامتی سرکه سیب

۱-پشتیبانی از سلامت معده

این مایع میزان اسیدی بودن معده را بالا می‌برد و به بدن کمک می‌کند تا پپسین بیشتری تولید نماید. پپسین آنزیمی است که پروتئین‌ها را در سیستم هاضمه می‌شکند. مزیت اصلی از بهبود تولید اسید معده است که مهم‌ترین بخش فرآیند هضم پس از خوردن غذا است. وقتی فرد اسید کافی در معده نداشته باشد دچار ورم معده می‌شود. سلامت معده در ابتدای لیست ما قرارگرفته است که سرکه سیب به‌سلامت آن کمک می‌کند.

۲-پشتیبانی از هضم

ممکن است بدانید که افراد سرکه سیب را با معده خالی مصرف می‌کنند مخصوصاً  اگر در دوره روزه متناوب باشند. به‌طورکلی این مایع برای سیستم هاضمه به دلیل دارا بودن پکتین خوب است. پکتین یک فیبر طبیعی است که به‌صورت پریبیوتیک عمل می‌کند. پریبیوتیک ها به تولید باکتری‌های مفید در دستگاه هاضمه کمک میکند با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند و عملکرد دستگاه هاضمه را بالا نگاه می‌دارند. در کوتاه‌مدت پکتین بر پروبیوتیک ها اثر گذاشته و غذای آن‌ها را تأمین می‌کند.

۳-پشتیبانی از مدیریت وزن و کنترل اشتها

 کاهش وزن کار ساده‌ای نیست و سرکه سیب می‌تواند ابزاری باشد که کمی آن را ساده‌تر کند. سرکه سیب دارای آنزیم‌های طبیعی و اسیدی است که اشتها را کاهش می‌دهد و هضم را متعادل می‌کند و احساس سیری را طولانی‌تر می‌کند. و گرسنگی را کنترل می‌کند. اگر برای مدت طولانی‌تری سیر باشید کالری کمتری نیز استفاده خواهید کرد. مصرف کالری کمتر نیز موجب کالری منفی و کاهش وزن می‌شود.

با مصرف سرکه سیب همراه با رژیم کامل می‌توانید مزایای سلامتی آن را افزایش دهید. در حقیقت پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مدیریت وزن سالم ساده‌تر می‌شود. چندین پژوهش دیگر نیز مزایای مصرف سرکه سیب را نشان داده‌اند. سرکه سیب در کنار رژیم کالری منفی و تمرین منظم می‌تواند به کاهش وزن کمک شایانی نماید.

۴-پشتیبانی از عملکرد سالم سیستم ایمنی

چه در وسط تابستان باشید یا فصل سرد زمستان هیچ‌کس دوست ندارد به دلیل بیماری از تمرینات ورزشی خود بازبماند. اگر به دنبال یک‌راه پیشگیری از بیماری هستید مکمل سرکه سیب می‌توانید این کار را انجام دهد. همان‌گونه که قبا نیز اشاره کردیم پکتین از پروبیوتیک ها حمایت می‌کند باعث رشد و تکثیر آن‌ها می‌شود. وقتی بدن دارای باکتری‌های سالمی در معده باشد بدن ما می‌تواند بهتر در مقابل پاتوژن های بیماری‌زا مقاومت کند. زمانی که با مواد معدنی و ویتامین‌های دیگر همراه شود سیستم ایمنی بدن را به‌خوبی تقویت می‌کند.

۵-بهبود تولید انرژی طبیعی بدن

ورزشکاران و افراد فعال در بدنشان اسیدلاکتیک تولید می‌شود که باعث بی‌حسی و سفتی  عضلات می‌شود.با استفاده از مکمل سرکه سیب  طبیعی شما می‌توانید دریافت پتاسیم خود را افزایش دهید . علاوه بر این با بالابردن دریافت ویتامین‌های ب مانند ویتامین ب۶ و ب۹ و ب۱۲ می‌توانید تولید انرژی بدن خود را نیز افزایش دهید مخصوصاً اگر پروتئین ، کربوهیدرات و چربی باکیفیت نیز استفاده کنید. می‌توانید خستگی تمرین را با مصرف سرکه سیب و ویتامین‌های ب از بین ببرید.

۶-پشتیبانی از سلامت قلب

آخرین مزیت سرکه سیب در ارتباط با ویتامین ب۱۲ و اسیدفولیک است که به‌سلامت قلب کمک می‌کند. با توجه به اینکه این ویتامین‌ها در آن وجود دارند اگر صورت مرتب از آن استفاده شود می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد(LDL) و بهبود سلامت قلبی و عروقی شود. اگر از پاستیل‌های سرکه سیب استفاده کنید از مزیت آنتی‌اکسیدان اضافی نیز بهره خواهید برد.مانند انار و چغندر می‌توانید از آن برای سلامت قلب استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی سرکه سیب دارای مزایای زیادی می‌باشد  که برای قرن‌ها مورداستفاده بوده است پس چرا برای بهبود سلامتی خود از آن استفاده نکنید؟ ثابت‌شده است که سرکه سیب می‌تواند سلامت عمومی شمارا افزایش دهد پس مصرف آن را فراموش نکنید.

منابع

  1. Suiryanrayna MVAN, Ramana JV. A review of the effects of dietary organic acids fed to swine. J Anim Sci Biotechnol. 2015;6.
  2. Chatterjee E, GA Manuel S. Effect of fruit pectin on growth of lactic acid bacteria. J Prob Health. 2016;04(02).
  3. Khezri SS, Saidpour A, Hosseinzadeh N, Amiri Z. Beneficial effects of Apple Cider Vinegar on weight management, Visceral Adiposity Index and lipid profile in overweight or obese subjects receiving restricted calorie diet: A randomized clinical trial. Journal of Functional Foods. 2018;43:95-102.
  4. Liljeberg H, Björck I. Delayed gastric emptying rate may explain improved glycaemia in healthy subjects to a starchy meal with added vinegar. Eur J Clin Nutr. 1998;52(5):368-371.
  5. Shokryazdan P, Faseleh Jahromi M, Navidshad B, Liang JB. Effects of prebiotics on immune system and cytokine expression. Med Microbiol Immunol. 2017;206(1):1-9.
  6. Ferreira SS, Passos CP, Madureira P, Vilanova M, Coimbra MA. Structure–function relationships of immunostimulatory polysaccharides: A review. Carbohydrate Polymers. 2015;132:378-396.
  7. Guney T, Yikilmaz AS, Dilek I. Epidemiology of vitamin b12 deficiency. Epidemiology of Communicable and Non-Communicable Diseases – Attributes of Lifestyle and Nature on Humankind. Published online November 9, 2016.
  8. Office of dietary supplements – vitamin b12.
  9. Li Y, Huang T, Zheng Y, Muka T, Troup J, Hu FB. Folic acid supplementation and the risk of cardiovascular diseases: a meta‐analysis of randomized controlled trials. J Am Heart Assoc. 2016;5(8).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *