بیست‌ویک راه سریع برای سوزاندن چربی شکم

با این رازهای سوزاندن چربی شکم، به‌سرعت چربی شکم خود را از بین ببرید

اگر شما هم مثل من باشید دوست دارید که شکم صاف‌تری داشته باشید که بتوانید اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید و لباس بهتر در بدن شما دیده شود. البته مزایای دیگری نیز وجود دارد. پژوهش‌ها نشان داد است که چربی سوزی احتمال خطر فشارخون، دیابت و سکته را کاهش می‌دهد.

تنها یک مشکل وجود دارد. هنوز مؤثرترین راه برای خوش‌فرم کردن بخش میانی بدن مشخص نیست. شایعات و اطلاعات غلط زیادی وجود دارد که در اینترنت با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید با آن‌ها روبرو شوید و در هرکدام نیز چندین نکته  ارائه‌شده است.در ادامه ۲۱ نکته مهم برای کاهش چربی شکم ارائه‌شده است.

۱-دنبال کاهش استرس باشید

اگر حتی تغذیه خوبی داشته باشید و تمرین داشته باشید، استرس می‌تواند جلوی کوچک شدن شکم شمارا بگیرد.علت چیست؟ استرس میزان هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد که باعث افزایش اشتها و ذخیره چربی می‌شود که شما برای بدست آوردن شکم شش تکه می‌خواهید از آن حذر کنید.  دفعه بعد که استرس زیادی داشتید یک قوری چای سیاه بنوشید. پژوهش‌ها نشان داده است که این نوشیدنی در موش‌ها باعث نرمال شدن میزان کورتیزول می‌شود. می‌توانید برای کاهش کورتیزول مقاله پانزده راه ساده برای کاهش کورتیزول و کاهش استرس را مطالعه نمایید.

۲-پشتتان را صاف نگهدارید

داشتن یک حالت درست می‌تواند کمک کند که در یک ثانیه لاغرتر دیده شوید. می‌تواند عضلات شکم شمارا تقویت کند و ظاهری که دوست دارید را به شما بدهد. چه در حالت نشسته و چه ایستاده یا در حال راه رفتن مطمئن شوید که کاملاً صاف باشید.

۳-صبح زودتر بیدار شوید

به گفته محققان افرادی که دیر می‌خوابند و صبح در حدود ۱۰:۴۵ بیدار می‌شوند روزانه ۲۴۸ کالری بیشتر استفاده می‌کنند، میوه و سبزی‌های کمتری مصرف می‌کنند و دو برابر بیشتر از فست فودها در غذای خوددارند. اگر شما نیز صبح‌ها دیر بیدار می‌شوید سعی کنید روزانه ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شده و شب نیز زودتر به خواب بروید تا زمانی که ساعات خواب‌وبیداری شما مناسب شود.

۴-محصولات متفاوتی انتخاب کنید

می‌توانید از سبزیجات نفخ آور مانند برو کلی، گل‌کلم و کلم بروکسل صرف‌نظر کرده و بجای آن از سایر سبزیجات استفاده نمایید.آناناس و پاپایا نیز دارای آنزیم‌هایی هستند که به هضم کمک می‌کنند و پروتئین‌هایی که باعث نفخ می‌شوند را می‌شکنند. اگر می‌خواهید به‌سرعت نفخ شما از بین برود می‌توانید مقاله ۲۴ راه برای از بین بردن نفخ را مطالعه نمایید.

۵-ملچ‌وملوچ را کنار بگذارید

نه‌تنها خوردن آدامس باعث قورت دادن هوا و نفخ می‌شود بلکه بسیاری از آدامس‌ها دارای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که باعث نفخ می‌شوند پس بهتر از آدامس استفاده نکنید یا بجای آدامس از سقز طبیعی استفاده کنید که حداقل فاقد شیرین‌کننده است.

۶-نوشیدن کفیر

این نوشیدنی دارای لاکتاز است که آنزیمی است که لاکتوز را می‌شکند. لاکتوز قندی است که در شیر وجود دارد و باعث مشکلات شکمی در بعضی از افراد می‌شود. پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو متوجه شدند که نوشیدن کفیر باعث کاهش نفخ به دلیل مصرف لاکتوز به میزان ۷۰ درصد می‌شود.

۷-صبحانه را به تأخیر بیندازید و آشپزخانه را زودتر تعطیل کنید

بجای اینکه هر زمان احساس گرسنگی کردید غذا بخورید فاصله خوردن خود را بیشتر کنید. بر اساس یک پژوهش این کار به بدن کمک می‌کند برای تولید انرژی از سوزاندن چربی‌ها استفاده نماید حتی اگر میزان کالری مصرفی خود را کاهش ندهید.

۸-آرژنین بیشتری مصرف کنید

آمینواسید آرژنین در گردو، بادام، برنج قهوه‌ای و مرغ وجود دارد و از بین برنده قوی شکم است. بر اساس پژوهشی که در مجله مکمل رژیمی در سال ۲۰۱۴ چاپ شد مشخص شد که مصرف ۹ گرم آرژنین در روز در افراد چاق به کاهش چربی شکمی آن‌ها کمک می‌کند. حتماً نیازی به خوردن مکمل آن نیست و می‌توان از مواد غذایی سرشار از این آمینواسید نیز استفاده کرد.

۹-سبزیجات خود را با سس تزئین کنید

دست است که بسیاری از سس‌های سالاد سرشار از شکر هستند اما شما می‌توانید بجای آن از سرکه سیب استفاده کنید که به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کند. پس از مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه به‌صورت روزانه افراد لاغرتر شده و چربی احشامی کمتری از افرادی که مصرف نکرده بودند داشتند. سرکه سیب پروتئینی در بدن می‌سازد که چربی را می‌سوزاند. مقداری از آن را به همراه روغن‌زیتون و ادویه برای سالاد خود استفاده کنید. می‌توانید مقاله چه اتفاقی در بدن می‌افتند زمانی که سرکه سیب می‌خورید را مطالعه نمایید.

۱۰-از خردل استفاده کنید

خوردن یک قاشق چای‌خوری خردل که ۵ کالری دارد می‌تواند متابولیسم را برای چند ساعت تا ۲۵درصد افزایش دهد. می‌توانید آن را روی ساندویچ خود بریزید تا به چربی سوزی شما نیز کمک کند.

۱۱-بیشتر لوبیا  بخورید

 لوبیا و حبوبات نه‌تنها دارای فیبر زیادی هستند بلکه منابع خوبی از ماده‌ای هستند که به آن نشاسته مقاوم میگویند. بدن برای شکستن آن باید انرژی بیشتری صرف کند یعنی چیزی حدود ۲۴ درصد انرژی خود غذا صرف شکستن این نشاسته می‌شود.پژوهش دیگری نشان داد که این نشاسته میزان سوزاندن چربی را افزایش و در بلندمدت ذخیره چربی را کاهش می‌دهد. اگر به لوبیا علاقه ندارید می‌توانید مقداری پاستا بپزید و در یخچال بگذارید و آن را سرد بخورید. زمانی که ماکارونی سرد می‌شود ساختار شیمیایی آن تغییر کرده و نشاسته مقاوم آن زیاد می‌شود.

۱۲-فلفل را فراموش نکنید

ممکن است در مورد کاپسایسین(capsaicin) شنیده باشید. ترکیبی که باعث تندی فلفل می‌شود می‌تواند میزان سوزاندن انرژی و چربی را افزایش دهد. البته در پژوهش‌های اخیر مشخص‌شده که فلفل‌های با تندی کم نیز اثر مشابه دارند. این خبر خوبی است برای افرادی که نمی‌توانند تندی بخورند. برای افزایش متابولیسم می‌توانید از بر روی غذای خود مقداری فلفل اضافه نمایید که باعث سوزاندن چربی شکم می‌شود.

۱۳-با موسیقی همراه شوید

یک پژوهش نشان داد که موسیقی با بیت بالا باعث می‌شود ۱۵ درصد بیشتر به دویدن ادامه دهند و در زمان تمرین احساس مثبت بیشتری داشته باشند و خستگی کمتری داشته باشند و می‌خواهید سرعت تمرین خود را افزایش دهید؟ به موسیقی با ریتم تند گوش دهید. شما به‌صورت ناخودآگاه با ریتم آهنگ هماهنگ خواهید شد.

۱۴-پلانک پهلو بزنید

انجام منظم پلانک از دراز و نشست برای قسمت میانی بدن شما بهتر است. البته پلانک پهلو حرکتی چالش‌برانگیزتر است. زمانی که شما پلانک می‌زنید ۴ نقطه تماس با زمین‌دارید اما پلانک پهلو تمام وزن بدن بر روی دونقطه خواهد بود و حفظ آن سخت‌تر است.

۱۵-اول وزنه بزنید

بهتر است قبل از آنکه روی تردمیل بروید یا بدوید وزنه بزنید تا چربی را از بین ببرید. وزنه زدن اثر تمرین هوازی شمارا بهبود می‌بخشد.

۱۶-به یک دوست تلفن بزنید

اگر می‌خواهید که در رژیم خود نه نیاورید به کسی که دوست دارید زنگ بزنید . پژوهشگران میگویند که شنیدن صدای کسی که دوستش دارید باعث ترشح هورمون اوکسی توسین می‌شود و ارتباط را قوی‌تر می‌کند و اشتها را نیز کاهش می‌دهد.

۱۷-مثل یک بچه غذا بخورید

داشته وعده غذایی کوچک‌تر به‌اندازه یک بچه باعث می‌شود کالری کمتری را هضم کنید و بدون مشکل وزن خود را کاهش دهید. این‌یک روش خوب برای داشتن شکمی صاف است.

۱۸-یک سفارش خاص داشته باشید

می‌توانید در زمان سفارش غذا بخواهید که برای شما سس نیاورند و تنها با این کار میزان کالری مصرفی خود را تا ۱۰۰۰ کالری کاهش دهید.

۱۹-شکلات تلخ بخورید

عاشقان شکلات جان تازه‌ای می‌گیرند. نه‌تنها شکلات تلخ دارای مواد ضد بیماری است بلکه باعث می‌شود در وعده غذایی بعدی غذای کمتری بخورید. ترکیباتی در شکلات تلخ وجود دارد که سرعت هضم را کاهش می‌دهد و برای مدت بیشتری شمارا سیر نگاه می‌دارد.

۲۰-پرتقالی شوید

در پژوهشی که در استرالیا انجام شد مشخص شد که پرتقال در صدر میوه‌های مصرفی است. این میوه هم فیبر بالایی دارد و هم آب زیادی دارد. محققان میگویند بوییدن پرتقال باعث کاهش اضطراب می‌شود. حال چه ربطی به چربی شکم دارید؟ در زمان اضطراب میل به خوردن افزایش میابد که با بوییدن و خوردن پرتقال می‌توانید استرس را کاهش داده و رژیم خود را حفظ نمایید.

۲۱-میان وعده‌های خود را حذف نمایید.

خوردن هله هوله در زمان بین وعده‌های غذایی می‌تواند جلوی افت قند خون را بگیرد. البته بهتر است بجای خوردن یک‌تکه کیک یا شیرینی از یک ماده غذایی سالم مانند موز یا مقدار کمی کره بادام‌زمینی  یا تخم‌مرغ آب‌پز استفاده کنید که متابولیسم را بالابرده و با ذخیره چربی مقابله می‌کند و باعث سوزاندن چربی شکم می‌شود.

منبع

https://www.eatthis.com/ultimate-guide-to-burning-belly-fat-fast