آمینواسیدهای ضروری (EAA)

EAA یا مکمل آمینواسیدهای ضروری است که باعث سنتز پروتئین در عضلات میشود و به بدن کمک میکند تا درست عمل کرده، ریکاوری شده و رشد کند. پژوهش ها نشان داده است که استفاده از آمینواسیدهای ضروری قبل از تمرین میتواند وضعیت آنابولیک بدن و عضله سازی و پاسخ به تمرین را افزایش دهد.

مکمل EAA از چه ساخته شده است؟

آمینواسیدهای ضروری، اسیدآمینه هایی هستند که برای بدن ضروری هستند. از ۲۰ اسیدآمینه فقط ۹ عدد آنها ضروری هستند که از میان آنها لوسین، والین، ایزولوسین که اسیدآمینه های شاخه ای یا BCAA هستند از همه شناخته شده تر هستند.

این ۹ اسیدآمینه ضروری کدام ها هستند؟

هیستادین

ایزولوسین

لوسین

لیزین

متیونین

فنیل آلانین

تریپتوفان

والین

تریونین

علت ضروری بودن این آمینواسیدها چیست؟

ما به این آمینواسیدها نیاز داریم تا عملکرد بدن به درستی انجام شود و بدون آنها بدن درست عمل نمیکند. EAA اسیدآمینه هایی هستند که بدن قادر به ساختن آنها نیست و باید آنها را از طریق خوردن مواد غذایی بدست آورید.

اگر به میزان لازم اسیدآمینه مصرف نکنید بدن دچار کمبود میشود.

کار EAA در بدن چیست؟

آنها سنتز پروتئین در عضلات را تقویت میکنند و پژوهش ها نشان داده است که میتواند قبل از تمرین باعث بهبود پاسخگویی آنابولیک بدن شود.

مصرف آنها قبل، هنگام و پس از تمرین میتواند سنتز پروتئین را افزایش دهد و به عضله سازی کمک کند.

چگونه باید این مکمل را مصرف نمود؟

بهترین زمان مصرف EAA یا مکمل آمینواسیدهای ضروری قبل و هنگام تمرین یا مسابقه است. به این روش بدن میزان کافی از آمینواسید را در بدن دارد. حتی بهتر است برای تمرین آن را با الکترولیت ها مخلوط کنید که آبرسانی به بدن نیز بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *