پرس سینه تخت دمبل(Dumbbell Bench Press)

پرس سینه تخت یکی از پر طرفدارترین تمرینات در جهان است که سینه ها را بزرگتر و قوی تر می کند و یکی از تمرینات اصلی حجم دهنده سینه است.

مزایا:

  • عضلات سینه را بزرگ می کند.
  • بر روی عضلات پشت بازو و دلتوئید جلویی نیز کار می کند.

نکات اجرایی

  • در زمان اجرای این حرکت چه با هالتر و چه با دمبل مچ باید کاملا صاف باشد که به آن فشار وارد نشود.
  • آرنجها در قسمت پائین حرکت باید به پهلوها نزدیک تر باشند؛ که فشار وارد شده بر مفصل سرشانه کمتر شود.
  • در هنگام اجرای این حرکت کتفها را کاملا به نیمکت بچسبانید؛ و در زمان بالا آوردن وزنه آنها را جدا نکنید.
  • بهتر است برای اجرا کاملا سینه ها را بیرون بدهید؛ که فشار بر روی عضلات سینه متمرکز شود.
  • از پاهای خود برای حفظ تعادل استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان خود را کج نکنید. این کار به کمر فشار وارد میکند.

انواع اجرای پرس سینه تخت

  • هالتر
  • دمبل
  • پرس تخت دمبل موازی

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420