پنج راه برای اضافه کردن دانه چیا به رژیم غذایی

از مزایای دانه چیا برای سلامتی اطلاع دارید  اما نمیدانید که آن را چگونه استفاده کنید؟ در ادامه پنج راه ساده برای اضافه کردن دانه چیا به رژیم غذایی ارائه شده است.

شما در مقاله راهنمایی تخصصی در خصوص دانه چیا با مزایای این دانه آشنا شدید اما یک قاشق از این دانه طاهر جذابی برای خوردن ندارد. نگران نباشید از پیشنهاد‌هایی که در ادامه ارائه شده است استفاده کنید.

۱-استفاده از دانه چیا برای تزئین روی کیک

 دانه های چیا برای تزئین روی اوت میل، ماست یونانی، پنیر کاتیج، پودینگ پروتئینی و سالاد بسیار مناسب است و همچنین میتوانید برای روی کیک از آن استفاده کنید. دانه چیا طعم خاصی ندارد و بدون تغییر در مزه میتواند حالت کرانچی در زیر دندان ایجاد کند.

۲-استفاده در پودینگ پروتئین

برای دسری که بدن شما را به هم نریزد میتوانید از پودینگ چیا استفاده کنید. ۱.۲ فنجان شیر را با ۱.۲ فنجان ماست و ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۲ قاشق چایی‌خوری عسل و ۱ قاشق چایی‌خوری عصاره وانیل و ۱.۲ قاشق چایی‌خوری دارچین را در یک ظرف بریزید و هم بزنید و ۳ قاشق غذاخوری دانه چیا به آن اضافه کنید. در ظرف را کامل ببندید و بگذارید تا دانه چیا متورم شود که حدود ۲ ساعت زمان میبرد. میتوانید پودر پروتئین مورد علاقه خود را نیز به آن اضافه کنید.

۳-پودر دانه چیا

میتوانید از پودر آسیاب شده دانه چیا در پنکیک پروتئینی مورد علاقه، اوت میل یا در انرژی بار خانگی خودتان استفاده کنید. حتی میتوان از آن در نان یا کوفته نیز استفاده کرد.

۴-پخش کردن دانه چیا

دانه های چیا سرشار از فیبرهای قابل حل است که هنگام قرار گرفتن در کنار آب میتواند ژل مانند شود. میتوانید از این خاصیت برای ژله ای کردن مربای صبحانه استفاده کنید که بر روی نان تست کامل خود بزنید.

به سادگی ۱.۲ فنجان از توت های مورد علاقه خود را در یک ماهیتابه سس بر روی دمای متوسط قرار دهید و برای حدود ۵ دقیقه حرارت دهید. ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا به آن اضافه کنید و هم بزنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید و بگذارید ۲ دقیقه دیگر حرارت ببیند.

با پوره کن یا چنگال به خوبی همه مخلوط را له کنید و بگذارید سرد و غلیظ شود.

۵-جایگزین کردن تخم مرغ

میتوانید بجای تخم مرغ در ساخت مافین استفاده کنید. بجای هر تخم مرغ یک قاشق دانه چیا به ۳ قاشق غذاخوری را میتوان جایگزین کرد.

بگذارید مخلوط ۱۰ دقیقه بماند تا حالت ژلاتینی پیدا کنید سپس در دستور پخت از آن بجای تخم مرغ استفاده کنید.

پنج راه برای اضافه کردن دانه چیا به رژیم غذایی شما معرفی شد که میتوانید به سادگی از آنها استفاده کنید.

منابع

  1. Coorey, R., Tjoe, A., & Jayasena, V. (2014). Gelling properties of chia seed and flourJournal of Food Science, 79(۵), E859-E866.
  2. Borneo, R., Aguirre, A., & León, A. E. (2010). Chia (Salvia hispanica L) gel can be used as egg or oil replacer in cake formulationsJournal of the American Dietetic Association, 110(۶), ۹۴۶-۹۴۹.

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420