همه چیز درباره هانتر لابرادا

هانتر لابرادا (Hunter Labrada) یک بدنساز حرفه ای IFBB  و یک بیزنس من از ایالات متحده است. پدر او بدنساز افسانه ای لی لابرادا بود.

هانتر لابرادا

نام کامل: هانتر لابرادا

وزنقدسن
۱۰۶.۶ تا ۱۱۱.۱ کیلوگرم۱۷۵ سانتیمتر۳۰ سال
تاریخ تولددوره فعالیتملیت
۱۷ مارس ۱۹۹۲۲۰۲۰آمریکایی

ابتدای زندگی

او در تگزاس متولد شد و پدر و مادر او هردو در مسابقات شرکت میکردند. پدر او، لی لابرادا افسانه ای بود که یکی از بهترین های بدنسازی دسته اپن بود. لی عنوان مستر یونیورس(آقای جهان) در سال ۱۹۸۵ را از آن خود کرده بود و در ۴ نفر برتر المپیا در سال ۲۰۰۴ قرار گرفت و در سالن مشاهیر بدنسازان حرفه ای IFBB حضور دارد.

مادر او رابین لابرادا نیز با وجود شرکت در مسابقات، در کنار هانتر حضور داشت. او نیز یک راهنمای خوب در بدنسازی برای هانتر بود.

فوتبال و تصمیم به ادامه بدنسازی

هانتر لابرادا

به‌عنوان یک نوجوان او به فوتبال علاقه‌مند شد و در دبیرستان متوجه شد که در این بازی بسیار خوب است و در این دوران مقام های زیادی نیز دست آورد. او تصمیم داشت که از این طریق کسب درآمد نماید. هانتر در سن ۱۸-۱۹ سالگی به بدنسازی علاقمند شد و تصمیم گرفت جا پای پدر خود بگذارد.

در سن ۲۱ سالگی او از پدر خود بعنوان یک بدنساز حرفه ای تقدیر کرد و متوجه شد که میخواهد همان مسر را طی کند.

اما لی از این تصمیم پسر خودش راضی نبود و ترجیح میداد که هانتر فوتبال را ادامه دهد زیرا سرمایه گذاری در فوتبال بیشتر است.

البته هانتر اصرار داشت که بر روی بدنسازی متمرکز شود زیرا آینده خود را در این ورزش میدید زیرا پدر خود را دیده بود. البته آسیب های زیادی نیز داشت که با دنبال کردن بدنسازی دیگر نمیتوانست فوتبال بازی کند.

در نهایت لی پذیرفت که هانتر میخواهد در بدنسازی رقابت کند و انتخابی ندارد جز اینکه او را راهنمایی کند که در مسیر درستی حرکت کند. در نتیجه او تصمیم هوشمندانه ای گرفت و از مسابقات محلی شروع کرد تا اعتماد به نفس هانتر بالا رود و به نقطه مناسب برسد.

اثر بر هانتر و کمک بیرونی

لی نقش بزرگی در موفقیت پسر خود داشت و راهنمای بسیار خوبی برای او بود و اینکه یکی از بهترین فیگوریست ها بود که در این زمینه به هانتر بسیار کمک کرد. البته لی در دوره دیگری فعالیت میکرد و قد کوتاه‌تر و سایز کوچکتری نسبت به هانتر داشت.

در حالیکه لی اصرار داشت که هانتر را مربیگری کند، هانتر احساس کرد که نیاز به راهنمایی دیگری دارد چون دارای تفاوتهایی بود. او شروع به کار با مربی خود برایان کرد که پیشرفت های بیشتری نیز داشت.

در نهایت هانتر میخواست که از پدر خود بهتر شود و عنوان قهرمانی مستر المپیا را بدست آورد

حرفه و رقابت ها

او به سرعت از پله های موفقیت بلا میرفت و در رقابتهای زیادی موفق شد و کارت حرفه ای NPCرا در سال ۲۰۱۸ بدست آورد. از زمان بدست آوردن کارت حرفه ای توانست در دو مسابقه بزرگ عنوان کسب کنند. مسابقه حرفه ای تامپا ۲۰۲۰ و حرفه ای شیکاگو ۲۰۲۱

در مسابقات المپیا ۲۰۲۰ او مقام هشتم را بدست آورد که مقامی نبود که خود انتظار داشت.

در سال بعد او دنیای بدنسازی را شوکه کرد زیرا ۴ رتبه امتیاز خود را در المپیا افزایش داد و چهارم شد.

او شانه به شانه با نیک واکر رقابت کرد که برنده آرنولد کلاسیک ۲۰۲۱ شد و توانست از او عبور کند.

تاریخ رقابت ها

  • مستر المپیا ۲۰۲۱ – مقام چهارم
  • رقابت های حرفه ای شیکاگو IFBB – مقام اول
  • مستر المپیا ۲۰۲۰- مقام هشتم
  • مسابقات حرفه ای تامپا IFBB- 1 اول
  • مسابقه قهرمانی ملی NPC 2018-(فوق سنگین وزن) اورال و دریافت کارت حرفه ای
  • مسابقات ارشد NPC 2018-(فوق سنگین وزن) اورال و قهرمان
  • مسابقه اروپا دالاس NPC 2018 –(فوق سنگین وزن) مقام اول
  • مسابقه اکستراواگانزا سن آنتونیو NPC 2016- (فوق سنگین وزن)- مقام اول
  • برنچ وارن کلاسیک NPC 2016- (سنگین وزن)- مقام اول و اورال

او میگوید تصمیم دارد در صورتیکه مقام قهرمانی یا دومی المپیا را کسب نکند، در ۳۵ سالگی بازنشست شود .

جراحی سرشانه

در مصاحبه ای که با دنیس جیمز داشت توضیح داد که میتواند پیشرفت خوبی داشته باشد زیرا زمان زیادی برای ترمیم سرشانه خود که ناشی از آسیب در فوتبال بوده است گذاشته.

او از پشت مورد تکل قرار گرفت و با دست به زمین افتاد که دستش شکست و شانه اش آسیب دید و برای مدت طولانی مشکل سرشانه داشت ولی به آن اهمیتی نمیداد و نمیدانست چقدر این مشکل بد است.

 پس از جراحی او توانست مانند یک بدنساز تمرین کند.

برنامه تمرینی

او در این مدت مجبور شد برای ۲ سال از ورزش دوری کند. پس از المپیا ۲۰۲۱ توانست از نظر ذهنی و جسمی ریکاوری شود.

با توجه به برنامه تمرینی و استراتژی او، هانتر دوست دارد که همه چیز را ساده حفظ کند. او به تغییرات برنامه زیاد اعتقادی ندارد.

در ادامه یکی از برنامه های تمرینی اخیر او که برای آماده سازی مسابقات حرفه ای شیکاگو ۲۰۲۱ بود ارائه شده است.

فشار(push)ایزوله

  • فلای رولر
  • ساق با دستگاه
  • فلای سینه دستگاه
  • نشر جانب
  • پشت بازو کششی
  • حرکت شمشیر کشیدن با سیم کش

کشش(pull)الف/ جلوبازو

  • پلاور سیم کش
  • زیربغل کششی لت
  • پارویی تک دست
  • اره ای دمبل دو دست
  • اچ با تمرکز بر قسمت بالایی پشت
  • نشر خم با دستگاه اچ
  • جلوبازو لاری
  • جلوبازو سیم کش

چهارسر رانA

  • ساق پا ایستاده
  • ساق پا نشسته
  • بیرون ران
  • داخل ران
  • شکم پاندولی
  • اسکات تک پا
  • جلو ران

استراحت

فشار(Push)پرس

  • بالاسینه دمبل
  • بالاسینه دستگاه
  • پرس سرشانه دستگاه
  • دیپس
  • پشت بازو کششی

پشت/ همسترینگ A

  • پلاور سیم کش
  • زیربغل کششی از جلو لت
  • ددلیفت
  • پشت ران نشسته دستگاه
  • پست ران خوابیده

استراحت

فشار(push)ایزوله

  • فلای رولر
  • نشر از جانب سیم کش
  • فلای سینه دستگاه
  • نشر جانب دستگاه
  • پشت بازو سیم کش
  • حرکت شمشیر کشیدن با سیم کش

کشش B(Pull)/ جلوبازو

  • پلاور سیم کش
  • زیربغل کششی لت
  • پارویی تک دست
  • زیربغل خم دمبل روی میز بالاسینه
  • اچ برای بالای پشت
  • نشر خم دستگاه
  • جلوبازو لاری با دمبل
  • جلوبازو سیم کش

چهار سر ران B

  • ساق ایستاده
  • ساق پا نشسته
  • بازکننده پا دستگاه خیاطه
  • جمع کننده پا دستگاه خیاطه
  • اسکات با هالتر اسپایدر
  • پرس باسن دستگاه یا هیپ تراست هالتر
  • جلو ران دستگاه

استراحت

فشارB(پرس)

  • پرس تخت دستگاه
  • حرکت پرس بالاسینه با اسمیت
  • پرس بالاسینه با اسمیت شیب بیشتر
  • دیپس

پشت و همسترینگ B

  • پلاور سیم کش
  • زیربغل کششی لت
  • ددلیفت
  • پشت ران نشسته دستگاه
  • پشت ران خوابیده دستگاه

استراحت

رژیم غذایی و تغذیه

مانند هر بدنسازی او رژیم غذایی خاصی را دنبال میکند که منطبق بر هدف او است. در ادامه با جزئیات توضیحات آن ارائه شده است.

وعده۱

  • ۱ و ۱.۲ اسکوپ جو پرک
  • ۱ اسکوپ وی ایزوله
  • ۲۵۰ میلی لیتر سفیده تخم مرغ
  • ۶۳ گرم پروتئین، ۱۲ گرم چربی، ۹۰ گرم کربوهیدرات- ۷۲۰ کالری

وعده۲- قبل از تمرین

  • ۱۰۰ گرم پوره برنج
  • ۲۵ وی ایزوله
  • ۴۰ گرم کره بادام زمینی
  • ۳۷ گرم پروتئین، ۱۹ گرم چربی، ۸۹ گرم کربوهیدرات- ۶۷۵ کالری

وعده۳-پس از تمرین

  • ۱۲۰ گرم پوره برنج
  • ۵۰ گرم وی ایزوله
  • ۴۰ گرم کره بادام زمینی
  • ۶۲ گرم پروتئین، ۲۲ گرم چربی، ۱۰۹ گرم کربوهیدرات- ۸۸۲ کالری

وعده۴

  • ۳۰۰ گرم برنج
  • ۸۰ گرم آواکادو
  • ۲۲۰ گرم ماهی سفید
  • ۴۹ گرم پروتئین، ۳۵ گرم چربی، ۱۰۸ گرم کربوهیدرات- ۹۴۳ کالری

وعده۵

  • سوشی
  • ۱۸۷ گرم پروتئین، ۱۰۸ گرم چربی، ۲۲۷ گرم کربوهیدرات- ۲۶۲۸ کالری

وعده۶

  • ۱ و ۱.۲ فنجان جو پرک
  • ۵۰۰ میلی لیتر سفیده تخم مرغ
  • ۶۳ گرم پروتئین، ۹ گرم چربی، ۸۹ گرم کربوهیدرات- ۶۸۹ کالری

مکمل ها

در مصاحبه ای که با پدر خود داشت در مورد مکمل های خود صحبت کرد

وی عقیده دارد مکمل های قبل از تمرین چیز خوبی نییستند چون محرک هستند و بدن را تحت استرس قرا میدهند.

هانتر مواد غیر محرک یا محرک پائین را ترجیح میدهد که بر عملکرد او تأثیرگذار است.

در طول تمرین نیز او از مکمل هایی استفاده میکند که الکترولیت بدن را تأمین میکند و گلیکوژن را تأمین میکند و در عین حال سبک باشد.

پس از تمرین نیز انتخابی دارد که به ترمیم او کمک میکند.

زندگی شخصی و حرفه ای

هانتر لابرادا و دخترش

او در حال حاضر با بدنساز حرفه ای IFBB روث در رابطه است. او از نامزد سابق خود کیتی هاتسون یک دختر بنام بروکلین کیتلین دارد.

هانتر و پدرش یک شرکت مکملی بنام لابرادا نوتریشن دارند که لی در سال ۱۹۹۵ پایه گذاری کرد و یکی از برندهای معروف است.

درحال حاضر ۲۸۲ هزار فالوور در اینستاگرام دارد و یک کانال یوتیوب نیز در پایان ۲۰۲۱ راه اندازی کرده است. البته هنوز ویدیو کمی دارد  ولی درحال پیشرفت است.

منبع

https://fitnessvolt.com/hunter-labrada-profile/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420