با تمرین معمول کراسفیت بدن من چه تغییری می‌کند؟

در پاسخ کوتاه به اینکه با تمرین معمول کراسفیت بدن من چه تغییری می‌کند؟ بستگی به هدف، تمرین کراسفیت شما و عادات تغذیه شما دارد. که می‌تواند باعث تغییرات زیادی در بدن شما شود که همه این موارد نیز مفید هستند.

کراسفیت تغییرات مثبت زیادی در بدن شما ایجاد می‌کند. از جمله افزایش قدرت، استقامت، انعطاف و تعادل و انرژی که در مجموع باعث بهبود سلامتی کلی شما می‌شود. زمانی که شما زیر نظر یک مربی خوب کراسفیت کار کنید برنامه را بر اساس سطح تناسب‌اندام شما خواهد چید. این کار باعث می‌شود که اطمینان حاصل کنید که حرکات امن هستند و سطح فشار تمرین مناسب شما است. از طریق ترکیب حرکات فانکشنال، تمرینات مختلف، تکرارهای مختلف، فواصل و مدت‌های متفاوت بدن شما تغییر زیادی می‌کند. این تغییرات در ساختار بدن شما کمک می‌کند که به اهداف خود برسید.

شاید شنیده باشید که کسی که به سراغ کراسفیت می‌آید با این هدف است که حجم نگیرند. در حقیقت باید گفت که تمرین معمول کراسفیت حجم عضلانی ایجاد می‌کند. اما برای افزایش حجم عضلانی زیاد نیاز به حجم تمرین بالا و عادات تغذیه‌ای است. که به‌صورت اتفاقی یا فقط با یک‌بار در روز شرکت در تمرینات کراسفیت و رژم غذایی تمیز رخ نمی‌دهد. باید گفت کراسفیت می‌تواند کمک کند حجم بگیرید؛ ولی اگر هدف شما افزایش حجم باشد. به طور مشابه این حرف برای کسی که به دنبال کاهش وزن است نیز صادق است.

با انجام تمرینات مختلف بصورت پر فشار همانگونه که در کراسفیت انجام میشود. شما میتوانید انعطاف متابولیکی بدن خود را بهبود دهید. که باعث میشود بدن شما کارارتر از منابع کربوهیدرات و چربی برای سوخت در تمرین و ریکاوری استفاده کند. بهبود انعطاف متابولیکی بدن باعث میشود بدن شما به خوبی سوخت رسانی شود که بیشتر از چربی بعنوان سوخت استفاده کند و بهتر چربی میسوزانید.  ترکیب بهبود عملکرد و سلامت متابولیک مزایای سلامتی زیادی دارد از جمله بهبود ساختار توده بدنی، تنظیم چربی خون، کنترل بهتر قند خون، کاهش میزان ضربان استراحت، بهبود فشار خون و مزایای سلامتی دیگر.

تغییر در بدن شما بدون تغییر تغذیه شما ممکن نیست. داشتن تغذیه خوب که متناسب با برنامه شما باشد کمک می‌کند که به اهداف خود برسید. بهتر است از غذاهای کامل و طبیعی استفاده کنید که حجم غذا را افزایش دهید. مواد مغذی دارای پروتئین باکیفیت، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند؛ برنامه‌های تمرین شما را به‌خوبی پشتیبانی کند؛ که ریکاوری مؤثر داشته باشید و کمتر دچار بی‌حسی در عضلات شوید.

در ریکاوری است که بدن شما خود را ترمیم می‌کند، عضلات قوی‌تر می‌سازد و سیستم‌های متابولیک و قلبی و عروقی کاراتر می‌شوند.

دریافت غذا نیز بخش ضروری دیگری در تغییر بدن شما است. با اندازه‌گیری میزان غذا که در آن درشت‌مغذی‌ها شامل:  کربوهیدرات، پروتئین و چربی آن حساب شده باشد؛ می‌توانید برنامه غذایی خود را شخصی‌سازی کنید که باهدف شما هم راستا شود. مثلاً برای کاهش چربی باشد یا افزایش عضلات خالص و افزایش حجم.  دنبال‌کردن یک برنامه غذایی باعث می‌شود به اهداف خود برسید. این زیبایی ورزش کراسفیت است. شما این قدرت را دارید که تغذیه و تمرین خود را تغییر دهید تا به اهداف خود در عملکرد، سلامت و ظاهر بدنی برسید.

امیدوار هستیم که به جواب سؤال خود یعنی ” با تمرین معمول کراسفیت بدن من چه تغییری می‌کند” رسیده باشید.

منبع

https://www.crossfit.com/essentials/ask-a-coach-how-will-my-body-change-with-regular-crossfit-training