گینر

مس گینر (Mass Gainer) یا بصورت خلاصه گینر مکملی است که پروتئین، کربوهیدرات و چربی لازم برای ساخت عضله را تأمین می‌کند.

می‌توان گفت که یک پودر پروتئین با کالری بالا است که میزان کالری دریافتی روزانه را افزایش می‌دهد تا وزن بالا برود.

آیا باید از گینر استفاده کنید؟

با توجه به اینکه پروتئین‌های مختلفی در بازار وجود دارد آیا بازهم باید از این مکمل استفاده کنید؟

اگر با هرکدام از مسائل زیر روبرو هستید بهتر است از این مکمل استفاده کنید.

به میزان کافی کالری مصرف می‌کنید؟

برای افزایش حجم باید میزان کالری دریافتی را افزایش دهید. یعنی باید روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از مقداری که در روز می‌سوزانید استفاده کنید. اگر قبلاً برای افزایش حجم اقدام کرده‌اید ولی وزن اضافه نکرده‌اید به‌اندازه کافی کالری دریافتی را افزایش نداده‌اید. بدون این افزایش هیچ حجمی نمی‌گیرید.

آیا مواد غذایی ماکرو باکیفیت استفاده می‌کنید؟

برای افزایش میزان کالری دریافتی باید به میزان کافی از مواد غذایی ماکرو استفاده نمایید. ممکن است اصطلاح حجم کثیف را شنیده باشید که مربوط به خوردن هر چیزی است که کالری را بالا می‌برد. جوجه سرخ‌شده میزان کالری دریافتی شمارا افزایش می‌دهد اما دارای چربی بالایی نیز است.

آیا وعده غذایی با مواد غذایی ماکرو به مقدار زیاد استفاده می‌کنید؟

استفاده از یک وعده غذایی بزرگ ممکن است باعث شود احساس بزرگ شدن شکم داشته باشید و اگر این وعده قبل از تمرین باشد می‌تواند بر توانایی تمرین شما نیز تأثیر بدی بگذارد. همچنین ممکن است باعث شود پس از تمرین نیز احساس گرسنگی نداشته باشید که مواد غذایی ماکرو موردنیاز را دریافت کنید. اینجاست که این مکمل می‌تواند کار را ساده کند.

آیا پروتئین، کربوهیدرات و چربی کافی مصرف می‌کنید؟

ممکن است مصرف پروتئین و کربوهیدرات برای حجم گرفتن سخت باشد. به این معنی که وقتی در فاز حجم گرفتن هستید ممکن است این وعده را فراموش کنید یا میوه و سبزیجات و فیبر و ویتامین و مواد معدنی به میزان کافی در دسترستان نباشد.

برای عضله سازی تمرینات شما بر روی سیستم ایمنی بدن فشار واردی می‌کند و باعث ایجاد تورم در بدن می‌شود.

حجم خالص

یک حجم خالص ارتباط مستقیم با افزایش کالری دارد نه زیاده‌روی در دریافت کالری. هردو باعث افزایش وزن می‌شود. مصرف مکمل می‌تواند به‌راحتی قابل‌اندازه‌گیری باشد و میزان پروتئین و کربوهیدرات و چربی آن کاملاً قابل‌اندازه‌گیری و مشخص است اما محاسبه این مقادیر در مواد غذایی کار سختی است.

چه زمانی باید از گینر استفاده شود؟

هدف اصلی گینر افزایش کالری و افزایش رشد است. به این معنی که می‌توان اول صبح برای افزایش انرژی روزانه و افزایش انرژی دریافتی استفاده شود.

علاوه بر این می‌توان پس از تمرین نیز از آن استفاده کرد. گینر یک ترکیب با پروتئین بالا در اختیار بدن قرار می‌دهد تا عضلات توانایی رشد و بازسازی را داشته باشند. علاوه بر این کربوهیدرات نیز منبع انرژی لازم برای ریکاوری را تأمین می‌کند.