هگزارلین

پپتاید هگزارلین (Hexarelin) یک پپتاید است که باعث ترشح هورمون رشد در بدن می شود. از لحاظ ساختاری مشابه GHRP-6 است و در دسته عوامل رشد قرار دارد که محرک ترشح هورمون رشد است. معمولا در پزشکی برای درمان کمبود هورمون رشد استفاده می شود.

تاریخچه

این پپتاید یکی از پپتایدهای نسبتا جدید است و جزو داروهای افزایش عملکرد است.

عملکرد هگزارلین

با توجه به توانایی هگزارلین در افزایش ترشح هورمون رشد طبیعی اثرات آن بسیار شبیه به اثر هورمون رشد است. اثرات استفاده از آن عبارتست از افزایش قدرت، رشد فیبرهای جدید عضلانی، افزایش سایز فیبرهای عضلانی موجود، محافظت از اعصاب، جوانسازی مفاصل، محافظت از بدن و ترمیم بدن. علاوه بر ین با تاثیر بر بافت چربی باعث کاهش چربی بدن نیز می شود. افزایش هورمون رشد در بدن باعث بالا رفتن سطح IGF-1 نیز در کبد می شود که مهمترین عامل رشد عضلانی است.

مصرف هگزارلین برعکس پپتاید GHRP-6 باعث افزایش اشتها نمی شود

اطلاعات فنی و روش مصرف هگزارلین

در پژوهش ها افرادی که از هگزارلین بصورت زیر جلدی استفاده کردند میزان هورمون رشد در پلاسمای خونشان ظرف مدت ۳۰ دقیقه به شدت افزایش پیدا کرد. چهار ساعت پس از تزریق مجددا میزان هورمون رشد به مقدار طبیعی باز گشت. مقدار دوز موثر این ماده ۲ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است و مقدار بالاتر هیچ تاثیری اضافه نخواهد کرد.

نتایج نشان داده است که بین هفته ۴ تا ۱۶ تحریک ترشح هورمون رشد انجام می شود  و استفاده بصورت دوره ای با ۴ هفته فاصله بین دوره ها جلوی اثرات منفی را میگیرد و باعث میشود در دوره بعدی مجددا اثرات مثبت خود را در بدن نشان دهد.

نکته

استفاده از هگزارلین میتواند به خوبی آسیب ها را درمان کند  و کمی چربی را بسوزاند و عضلات را افزایش دهد

منابع

  1. Imbimbo, B.P., et. al Growth hormone-releasing activity of hexarelin in humans. A dose-response study.Eur J Clin Pharmacol. 1994;46(5):421-5.
  2. Imbimbo, B.P., et. al Growth hormone-releasing activity of hexarelin in humans. A dose-response study.Eur J Clin Pharmacol. ۱۹۹۴;۴۶(۵):۴۲۱-۵.
  3. Rahim, A., Shalet, SM Does desensitization to hexarelin occur? Growth Horm IGF Res. 1998 Apr;8 Suppl B:141-3.

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420