GHRP-6

داروی پپتایدی GHRP-6 که مخفف (Growth Hormone Releasing Hexapeptide) است یک پپتاید است که در گروه پپتایدهای هورمون رشد قرار دارد. مهمترین کاربرد این گروه افزایش تولید هورمون رشد در بدن است. پپتایدهای دیگر این گروه شامل GHRP-2، Hexarelin و Ipamorelin است. همه این پپتایدها روش کار مشابهی دارند و نیازی به ترکیب آنها برای استفاده نیست.

اصلی ترین استفاده GHRP-6  افزایش میزان هورمون رشد است که در کنار آن باعث افزایش IGF-1 هم می شود. این امر باعث میشود میزان چربی سوزی و عضله سازی افزایش یابد.

عموما از GHRP بجای هورمون رشد استفاده می شودو در موارد نادر نیز در ترکیب با هورمون رشد استفاده می شود.

دلایلی وجود دارد که باعث می شود افراد GHRP-6 را به GHRP های دیگر ترجیح میدهند که یکی از مهمترین آنها اثر افزایش اشتهای آن است(که میتواند بعنوان یک عیب هم درنظر گرفته شود). دلیل دیگر نیز کاهش تورم و کمک به بهبود آسیب ها و خصوصا تاندون ها است.

چه زمانی باید از GHRP-6 استفاده کرد

از این پپتاید معمولا با هدف مشاه هورمون رشد استفاده می شود. اما این هدف ممکن است چربی سوزی بیشتر و عضله سازی بیشتر نیز باشد که با استفاده همزمان با استروئید نیز افزایش میابد و بهبود پوست و بهبود سریعتر آسیب ها باشد.

برای استفاده از این پپتاید نیازی به دوره نیست و میتوان در هرزمانی برای اهداف بالا از آن استفاده کرد. اگر میخواهید از آن برای بلند مدت در کنار دوره استروئیدی یا برای چربی سوزی  استفاده کنید بهتر است از پایینترین دوز موچود استفاده کنید.

افزایش اثر در ترکیب با GHRH

این پپتاید میتواند به تنهایی میزان تولید هورمون رشد را افزایش دهد اما ترکیب آن با GHRH میتواند اثر آن را افزایش دهد.

بهترین GHRH که برای استفاده ترکیبی میتوان انتخاب کرد CJC1295 بدون DAC است.

چگونه از GHRP-6 استفاده کنید

معمولا این پپتاید در ویال های کوچک ۵ میلی گرمی است که در یخچال نگهداری میشود. این ویال معمولا با آب مقطر ترکیب شده و استفاده می شود.

مثلا اگر با ۲.۵ میلی لیتر آب مقطر مخلوط شود محلول ۲ میلی گرم در میلی لیتر بدست می آید. پس از ترکیب با آب مقطر حتما باید در یخچال نگهداری شود.

پس از ترکیب میتوانید با دوز دلخواه با استفاده از سرنگ انسولین آن را تزریق کنید.

بر اساس مثال بالا برای دوز ۱۰۰ میکروگرم میتوانید از ۰.۰۵ میلی لیتر از سرنگ انسولین پر کرده و تزریق کنید.

تزریق میتواند زیر جلدی یا عضلانی یا وریدی باشد بسته به نرجیح خود فرد.

تزریق آن معمولا دو و یا ترجیحا سه بار در روز است که بیشترین اثر را نشان دهد. این تزریق ها بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از غذا انجام میشود . دوز تزریق معمولا ۵۰ تا ۳۰۰ میکروگرم در هر نوبت تزریق است. اگر از GHRH با GHRP6 استفاده می شود باید دوز آن را به ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم در هر نوبت کاهش داد.

برای افزایش هورمون رشد استفاده از دوز بالاتر این اثر را افزایش می دهد. برای اثر بهبود و درمانی مثلا برای تاندون ها دوز پایین آن کافی است و نیازی به افزایش دوز آن نیست.

اثر GHRP-6 بر هورمون گرلین

استفاده از این پپتاید باعث ترشح گرلین می شود. اثر افزایش هورمون رشد در اثر گرلین مشابه اثر روزه است.

گرلین علاوه بر تاثیری که بر افزاش هورمون رشد دارد باعث افزایش اشتها نیز می شود و از سلول ها در مقابل آسیب های اکسیداسیونی محافظت می کند و میتواند باعث کاهش تورم و افزایش بهبود بدن شود و چربی سوزی را افزایش داده و عضله سازی را نیز افزایش دهد. تاثیر بسیار کمی نیز بر افزایش کورتیزول دارد و پرولاکتین نیز افزایش می دهد.

بعضی از افراد سعی میکنند با استفاده از روزه از این مزایا بهزه ببرند اما قسمت ترمیمی و بهبود دهندگی را فقط با مصرف GHRP6 میتوان بدست آورد.

عوامل کاهش دهنده اثر GHRP-6

استفاده از این پپتاید در زمانی که قند خون بالا است اثر کمتری بر افزایش هورمون رشد دارد و علت آن نیز بالا بودن سطح IGF-1 در آن زمان است. پس لازم است که در زمان پایین بودن قند خون از آن استفاده شود مثلا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خوردن غذا. اثر آن زمانی که همزمان از هورمون رشد نیز استفاده می شود کاهش میابد و علت آن نیز افزایش IGF-1 است.

پایین بودن میزان هورمون تیروئید نیز میتواند اثر آن را کاهش دهد پس به این منظور باید ۵۰ تا ۲۰۰ میکروگرم T4 یا ۱۲.۵ تا ۵۰ میکروگرم T3 در روز استفاده شود تا اثر آن را افزایش داد.

GHRP-6 و جینکوماستی

مصرف آن به تنهایی نمیتواند باعث جینکوماستی شود اما با توجه به بالا بردن میزان پرولاکتین برای افرادی که مشکل جینکوماستی دارند میتواند مشکل ایجاد کند. این افراد بهتر است


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373