Deprecated: Creation of dynamic property WhichBrowser\Model\Os::$build is deprecated in /home/badansaz/public_html/wp-content/plugins/wp-statistics/includes/vendor/whichbrowser/parser/src/Analyser/Header/Useragent/Os.php on line 609
مسترون(دروستانولون پریپیونات) - بدنسازی و فیتنس

مسترون(دروستانولون پریپیونات)

مسترون (Masteron) یا دروستانولون پروپیونات(Drostanolone propionate) یک هورمون شناخته‌شده و بنام است.

افرادی که نمی‌خواهند از مقدار زیادی از تستوسترون و یا ترنبولون استفاده کنند، این هورمون انتخاب مناسبی خواهد بود و می‌توان از آن در دوره استروئیدی استفاده کرد.

عوارض جانبی مسترون

مسترون قابلیت آرومات شدن(تبدیل‌شدن به استروژن) را ندارد و توسط آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز هم به DHT تبدیل نمی‌شود و همچنین بر روی کبد نیز اثر منفی ندارد. می‌توان از این نظرات آن را با پریموبلان دیپوت مقایسه کرد.

ازنظر اثرات مثبت نیز در دوره استروئیدی، می‌تواند به‌خوبی پریموبلان برای افزایش حجم و کاهش چربی مؤثر باشد.

مسترون بعنوان یک آنتی استروژن

بعضی از افراد از مسترون به‌عنوان یک آنتی استروژن استفاده می‌کنند که این خاصیت آن بسیار پایین است. اگر از استروئیدهای باقابلیت آرومات بالا استفاده می‌کنید این هورمون نمی‌تواند اثر استروژنی آن ها را خنثی کند. بجای آن باید از یک آنتی استروژن مانند لتروزول یا آناستروزول استفاده شود.

اگر از یک هورمون با اثر آرومات پایین استفاده می‌کنید مصرف مسترون می‌تواند مؤثر باشد.

مسترون در مقایسه با سایر استروئیدها چگونه است؟

بسیاری از افراد مسترون را یک استروئید ضعیف می‌دانند؛ اما در حقیقت این‌گونه نیست. علت ضعیف در نظر گرفته شدن آن، دوز مصرفی پایین این هورمون بوده است.

زمانی که در دوره استروئیدی از آن استفاده می‌شود می‌تواند به‌خوبی تستوسترون، بولدنون(اکویی پویز)، ناندرلون(دکا)، یا متنولون(پریموبلان) عمل کند. اما با دوز ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلی‌گرم در هفته اثر زیادی از آن نمی‌بینید.

استفاده مسترون با هورمون‌های دیگر

این هورمون را می‌توان به‌تنهایی نیز استفاده کرد. دوز پیشنهادی آن ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌گرم در هفته است. مصرف هم‌زمان آن با دیانابول نیز اثر زیادی دارد و به‌خوبی استفاده آن با آنادرول است.

استفاده دیگر آن هم‌زمان با ترنبولون است که اخیراً بیشتر شده است. اما اثر کمی نسبت به استفاده از آن با دیانابول یا آنادرول، با این هورمون دارد.

مصرف آن به همراه تستوسترون  برای هورمون درمانی نیز مناسب است. مثلاً ۱۰۰ میلی‌گرم از هرکدام در هفته می‌تواند از مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم تستوسترون بیشتر اثر داشته باشد و عوارض کمتری داشته باشد.

مشکلات دوره تکی مسترون

استفاده تکی از این هورمون پیشنهاد نمی‌شود به‌این‌علت که سطح آن به‌سرعت پایین می‌آید.

دوز پیشنهادی مسترون

به‌عنوان یک استر پروپیونات، مسترون نیمه‌عمر دوروزه دارد و نوع تزریقی آن باید هر دو روز یک‌بار و حتی ترجیحاً هرروز انجام شود. نوع انانتئات آن که نیمه‌عمر ۵ روزه دارد را می‌توان دو نوبت در هفته تزریق کرد.

نوع معمول یا پروپیونات آن برای دوره‌های کوتاه یا در پایان دوره‌های بلند مناسب است و بر روی ریکاوری تستوسترون طبیعی بدن اثر منفی ندارد.

به‌صورت ساده می‌توان گفت که این هورمون کاری که باید انجام دهد را به‌خوبی انجام می‌دهد و عوارض کمی به‌عنوان استروئید آنابولیک دارد.