مزایا سلامتی خوردن قهوه چیست؟

قهوه حاوی ماده محرک کافئین است که میتواند قدرت بدنی و ذهنی را افزایش دهد. بعلاوه میتواند متابولیسم را نیز تحریک کند و جلوی اشتها را بگیرد.

پژوهش ها نشان میدهد که مصرف طولانی مدت کافئین و قهوه می تواند وزن را کاهش دهد. البته پژوهش ها نشان داده است که کافئین وضعیت ترموجنسیس بدن(سوزاندن کالری برای گرم شدن بدن) را تحریک می کند و اکسیداسیون چربی را در افراد عادی افزایش میدهد.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که میزان انرژی بدن نیز برای چند ساعت پس از مصرف قهوه کافئین دار افزایش می یابد. آنها پیشنهاد می دهند که با مصرف معمول ۶ فنجان قهوه در روز میتوان انرژی بدن را افزایش داده و کاهش وزن چشم گیری را مشاهده کرد. پژوهشگران آمریکایی مصرف روزانه ۳ فنجان بزرگ قهوه را پیشنهاد می دهند. البته ۳ فنجان پیشنهاد بهتری است.

قهوه برای سلامتی

درکنار اینکه قهوه وزن را کاهش میدهد مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد.

  • یک پژوهش نشان می دهد افرادی که مصرف قهوه دارند کمتر به دیابت نوع دوم، پارکینسون و فراموشی مبتلا می شوند.
  • فرضیه پژوهش دیگر این است که افرادی که قهوه مینوشند کمتر دچار بعضی از سرطان ها، مشکلات ریتم قلبی یا سکته می شوند. پژوهشی در سال ۲۰۰۹ که بر روی ۸۳۷۰۰ پرستار انجام شد نشان داد که با مصرف حداقل ۲ فنجان قهوه در روز در بلند مدت میزان ریسک سکته قلبی ۲۰% کاهش پیدا کرده است.
  • در پژوهش دیگری در سال ۲۰۰۹ که در فنلاند و سوئد برای ۲۰ سال بر روی ۱۴۰۰ نفر انجام شد نشان داد افرادی که روزانه ۳ تا ۵ فنجان قهوه می نوشند ۶۵% کمتر از افرادی که این عادت را ندارند، دچار فراموشی و آلزایمر می شوند.
  • در تحقیقاتی که اخیرا بر روی ۱۳۰ هزار نفر انجام شده است نشان داد افرادی که روزانه ۳ فنجان قهوه مینوشند تا ۲۰% کمتر دچار بهم ریختگی ریتم قلبی می شوند.

با توجه به اینکه قهوه یک دیورتیک و مدر طبیعی نیز است میتواند آب اضافی بدن را دفع کند.

مدل ها میتوانند روز قبل از عکاسی برای کمتر شدن آب زیرپوستی قهوه بنوشند.

نکته:

نمیتوان مزایای بسیار زیاد قهوه را نادیده گرفت اما باید به این نکته نیز توجه داشت که زیاده روی در هر چیزی میتواند اثرات منفی بر بدن داشته باشد و این امر برای مصرف قهوه نیز وجود دارد.

بعضی از افراد واکش متفاوتی نسبت به کافئین نشان می دهند مانند افزایش اشتها.

همچنین زیاده روی در نوشیدن قهوه می تواند باعث اضطراب در فرد شود.

خوردن قهوه در شب میتواند باعث بی خوابی شود.

اگر شما به ندرت قهوه مینوشید قبل از مصرف روزانه، حتما از واکنش بدن خود به آن آگاه شوید.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373