هفت کلید برای موفقیت در رقابت های پاورلیفتینگ

چه مقدار باید در اسکات پائین بروید؟ آیا یک لیفت کافی است؟ کجا میتواند از دستورات پیروی نکرد؟ آیا باید بند لیفت همراه داشته باشید؟ در مورد پاورلیفتینگ نکات دیگری غیر از برداشتن وزنه وجود دارد.هفت کلید برای موفقیت در رقابت های پاورلیفتینگ.

تبدیل شدن به پاورلیفتر مسابقاتی میتواند سخت یا آسان باشد.

بنابراین به این هفت کلید برای موفقیت در رقابت های پاورلیفتینگ به خوبی توجه داشته باشید.

در ادامه هفت راه که به شما بعنوان یک پاورلیفتر کمک میکند که موفق تر باشید ارائه شده است.

۱-قوانین فدراسیون خود را بدانید

چیزی که ممکن است ندانید:

قوانین مختلفی وجود دارد که در هر مسابقه مربوط به هر فدراسیون میتواند متفاوت باشد . اینکه ندانید طبق آن قوانین چه مقدار باید اسکات را عمیق بزنید و روش پرس تخت چگونه باشد و کفش مناسب چگونه است و غیره.

چیزی که باید بدانید:

قبل از رفتن به مسابقات قوانین را مطالعه کنید. هر فدراسیون قوانین خاص خود را دارد. پس وقت بگذارید تا اطلاعات مربوط به آن را بدست آورید.

۲-برای اسکات مسابقاتی آماده شوید، نه اسکات باشگاهی

چیزی که ممکن است ندانید:

جزئیات مهم است. اسکات نیمه شاید باعث شود در اینستاگرام لایک بگیرید اما ممنوع است. بستن زانوها با کش میتواند کمک کند که چندین کیلوگرم اضافه تر بزنید. انجام تک لیفت میتواند انرژی شما را در زمان تمرین حفظ کند اما نمیتوانید از آن در رقابت استفاده کنید، پس در زمان تمرین از آن استفاده نکنید.

چیزی که باید بدانید:

جوری مسابقه دهید که تمرین کرده اید و جوری تمرین کنید که باید مسابقه بدهید. تقریباً همه فدراسیون ها میخواهند که پایینتر از ۹۰ درجه اسکات بزنید. پس صبر نکنید که در مسابقه آن را متوجه شوید. اگر باید با بند لیفت مسابقه بدهید ۶ تا ۸ هفته با آن تمرین کنید که به آن عادت کنید. بنابراین نسبت به قوانین آن مسابقه تمرین انجام دهید. تمرینات خود را با هالتر اسکات مورد تائید فدراسیون انجام دهید.

۳-صد و یک نکته پرس تخت: از دستورات تخطی نکنید

چیزی که ممکن است ندانید:

چیز غیر معمولی نیست که ورزشکاران از این شکایت میکنند که مدت نگهداری وزنه در قسمت پائین زیاد است و یا در زان فرمان شروع یا بالا آوردن طبق فرمان عمل نکرده اند.

چیزی که باید بدانید:

راه حل موفقیت تمرین است. پرس سینه پاورلیفتینگ هم از این امر مستثنی نیست. با استانداردهای رقابتی تمرین کنید و سعی کنید کمترین اشتباه را داشته باشید.

۴-آماده ددلیفت بدون بند لیفت باشید

چیزی که ممکن است ندانید:

شما اجازه ندارید که در رقابت ها از بند لیفت استفاده کنید. در طول تمرین استفاده از بند لیفت کمک میکند که ضعف دستان شما در گرفتن دیده نشود. همچنین در رقابت باید پس از لیفت کشیدن باید کاملاً صاف شوید.زیادی به عقب خم نشوید زیرا پشت را آزاد کرده و زانوها از قفل خارج میشود که به معنی نقض قوانین است. برخی از تازه کارها در زمان تمرین هم لیفت را کامل انجام نمیدهند و بعد از این تعجب میکنند که چرا هیچ امتیازی دریافت نکرده اند. درست است که هالتر مسابقاتی کمک میکند وزنه بیشتری بزنید اما حس متفاوتی نیز ایجاد میکند.

چیزی که باید بدانید:

ددلیفت را بدون بند لیفت انجام دهید. اگر گرفتن دستتان ضعیف است آن را تقویت کنید. حتماً کاملاً صاف شوید و تا زمان اجازه داور برای گذاشتن وزنه، آن را حفظ کنید. سعی کنید با هالتر استاندارد تمرین کنید زیرا با هالتر معمولی کمی متفاوت است.

۵-حضوری به تماشای مسابقات بروید

چیزی که ممکن است ندانید:

شما میتوانید کلی مقاله در رابطه با پاورلیفتینگ بخوانید و یا در اینترنت ویدیوهای پاورلیفتینگ را مشاهده کنید  اما هیچ کدام مانند حضور در مسابقات نیست.

چیزی که باید بدانید:

اگر ممکن است حتماً در رقابت ها حضور داشته باشید. دیدن از نزدیک تفاوت زیادی دارد. میتوانید محیط را کاملاً احساس کنید.

۶-بازخورد درستی قبل از حضور بگیرید

چیزی که ممکن است ندانید:

تمرین با مربی هایی که زیادی خوش بین هستند ممکن است حس خوبی به شما بدهد که نتیجه بدی دریافت خواهید کرد. از سوی دیگر شما نمیخواهید که با کسی کار کنید که فقط نگاه منتقدانه دارد و پیشرفت شما را نمیبیند. هیچ کس مانند یک مربی نمیتواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد.

چیزی که باید بدانید:

پیدا کردن یک مربی با تجربه یا یک یار تمرینی خوب که به شما کمک میکند اشکالات خود را بگیرید مهم است. میخواهید مطمئن شوید که درست اجرا میکنید؟ از وزنه زدن خود فیلم بگیرید. دوربین به شما دروغ نمیگوید. با دیدن فیلم میتوانید اشکالات خود را ببینید. یا مربی و یار تمرینی خوب میتوانند این اشکالات شما را به شما بگویند.

۷-بهترین خود را در رقابت نشان دهید

چیزی که ممکن است ندانید:

هر ست و هر تکراری که انجام میدهید رکورد شما نیست. رکورد زدن هر روز قبل از مسابقه شاید به نظر پیشرفت باشد اما نتایج خوبی برای روز مسابقه نخواهد داشت.

چیزی که باید بدانید:

تمرین برای افزایش قدرت: رقابت نتیجه را نشان میدهد. در مسابقه از جان مایه بگذارید.

امیدواریم مقاله هفت کلید برای موفقیت در رقابت های پاورلیفتینگ به شما کمک کند تا به اهداف خود در رشته پاورلیفتینگ و رقابت ها دست بیابید.

منبع

https://www.bodybuilding.com/content/7-keys-to-competitive-powerlifting-success.html


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420