ده راه ساده برای افزایش انرژی زندگی

احساس کمبود انرژی و استرس میکنید؟ نیکول اوهرابلو ده نکته را برای تازه کردن ذهن و بدن و روح و افزایش انرژی در اختیار شما قرار میدهد.

بعنوان یک انسان ، ما فقط جنبه فیزیکی و احساسی نداریم بلکه جنبه عرفانی نیز داریم. ما باید از هر سه بخش خود مراقبت کنیم و سعی کنیم تعادل داشته باشیم تا بتوانیم از زندگی خود لذت ببریم. در ادامه فهرستی از ۱۰ راه ساده برای افزایش انرژی زندگی ارائه شده است که تعادل و شادی و آرامش را برای ما ایجاد میکند. همه ما این قدرت را داریم.

۱-تنفس

شاید به نظر احمقانه بیاید اما بسیاری از ما به تنفس خود دقت نکرده ایم. تنفس ما زندگی ما است. زمانی که استرس داریم و تحت فشار هستیم تنفس ما سطحی میشود که سلول های ما را با کمبود اکسیژن مواجه میکند. وقت بگذارید و تنفس عمیق را تمرین کنید که اکسیژن زیاد جذب کنید با یک دم عمیق از بینی و بازدم برای خروج مواد سمی . هر تنفس بدن ما را پاک میکند و سلول های ما را تغذیه میکند.

۲-کمی هوای تازه بخورید

هر روزه هوای تازه و بوی درختان  و صدای پرندگان و برگ ها ، خورشید هستند که میتوانند ریتم زندگی را برای ما بازسازی کنند . چند دقیقه زمان بگذارید و بیرون بروید  یا حتی پنجره را باز کنید . این کار ساده ما را به محیط متصل میکند و به ما یادآوری میکند که ما جزئی از یک کل هستیم و انرژی خود را باز میابیم و به ما کمک میکند الگوی خواب بهتری داشته باشیم.

۳-خود را در اولویت قرار دهید

شاید خودپسندانه به نظر آید اما اینطور نیست. خود را در اولویت قرار دادن به این معنی نیست که به دیگران اهمیت ندهید. به این معنی است که به خود و سلامت خود اهمیت میدهید. بدون سلامت فردی نمیتوانیم انرژی مثبتی برای کارهای روزانه داشته باشیم. نه گفتن مشکلی ندارد. یک دوش آب گرم میتواند بجای یک تماس تلفنی قرار بگیرد تا حس بهتری داشته باشید. زمانی که استراحت میکنیم با چند دقیقه مدیتیشن میتوانید انرژی مثبت خود را افزایش دهید و اثر مثبتی بر دیگران نیز بگذارید. به خودتان اجازه دهید سکوت کنید و کار را از ذهن خود خارج کنید حتی برای چند دقیقه. شما لایق آن هستید.

۴-بیشتر آب بنوشید

بیشتر بدن ما از آب ساخته شده است. آب میتواند بدن ما را تمیز کند و مواد مغذی را به سلول ها برساند و به ما انرژی دهد. پس از بیدار شدن کمی آب بخورید و در طول روز آب بخورید تا سلامتی و انرژی خود را بالا ببرید.

۵-سبزیجات بیشتری بخورید

سبز، رنگ زندگی است. زندگی از خورشید می آید. سبز، رنگ کلروفیل است که باعث سبزی برگ ها میشود و از خورشید انرژی میسازد. سبزیجات به‌صورت خام دارای مواد قلیایی هستند که برای حفظ تعادل PH بدن حیاتی هستند. غذاهای فرآوری شده ، مواد شیمیایی، داروهای و سموم محیطی، الکل، گوشت، برخی از غلات و مواد مصنوعی همه اسیدی هستند. پس هیچگاه از خوردن سبزیجات غافل نشوید.

۶-کشش، رقص حرکت و بازی

همه ما میدانیم که ورزش کردن برای حال خوب و سلامت مفید است. اما که تمرین کردن برای ما حس فشار دارد. فقط باید فعالیت بیشتری داشته باشیم.  پیاده روی کنید، با حیوان خانگی خود بازی کنید، با فرزندان خود بازی کنید و یا با همسر و یا دوستان خود بازی کنید. قوانین را کنار بگذارید  هر آنچه به شما حس خوب میدهد انجام دهید و حس آزادی کنید. اگر از باشگاه رفتن لذت می‌برید باشگاه بروید. قدم بزنید، برقصید، آهنگ بزنید. یوگا یا تای چی کار کنید. از درخت بالا بروید و کاری کنید که حس شما را بهبود میبخشد. مهم نیست که چه کاری است. تا زمانی که حس خوبی به شما میدهد انجام دهید.

۷-لبخند بزنید

ثابت شده است که زمانی که لبخند میزنیم یا میخندیم ساختار شیمیایی بدن ما تغییر می کند. در طول روز آن تمرین کنید. بدون دلیل لبخند بزنید. زمانی که با تلفن صحبت میکنید، اس ام اس میدهید یا یک پیام مینویسید. نه تنها به شما حس خوبی میدهد بلکه فرد گیرنده نیز حس خوبی خواهد داشت.

۸-از شر وسایل اضافه خلاص شوید

یک ارتباط مستقیم میان وسایل اضافه و حس بد وجود دارد. کشو و کیف خود را مرتب کنید و اگر وقت دارید کمد خود را مرتب کنید و لوازم اضافه را بیرون بیاندازید. آنها فقط وسایل هستند. خاطرت در قلب شاد هستند و فرصت خوبی برای اهدا خواهید داشت. بعضی از وسایل را میتوانید بفروشید و یا اهدا کنید. از حس آزادی لذت ببرید و فضای شخصی خود را بازتر کنید. این کار سطح زندگی شما را بالاتر میبرد.

۹-قطع کردن

تکنولوژی زیاد در اطراف ما وجود دارد و روزانه با فرکانس‌های زیادی برخورد داریم. تلفن، تلویزیون، بلوتوث و غیره. ما از انرژی هستیم. آیا تابه‌حال نویز ناشی از تلفن را بر روی تلویزیون شنیده اید. این تداخل جلوی اطلاعات را میگیرد. ما انسانهای اجتماعی هستیم. ما باید باهم در ارتباط باشیم. کمی ارتباط انسانی داشته باشید.

۱۰-تصور کنید

شاید ساده و احمقانه باشد ولی قدرت تصور کردن دلیلی دارد. آن بخش تفریحی ما است جایی که رؤیا را خلق میکنیم، تصورات و چیزهایی که آرزو داریم. تخیل مادر اختراع است. یک دنیای رؤیایی خلق کنید و زمانی که نیاز به انرژی دارید، آن را ملاقات کنید. رنگ، مداد، کاردستی، دفتر طراحی، سنگ، روغن، کتاب کمیک، اسباب بازی و سرگرمی ابزارهایی برای تخیلات هستند که برای شادی ما ضروری هستند. دوباره مانند یک کودک شوید و رها باشید. تنها قانون و محدودیت چیزی است که ما برای خود گذاشته ایم. انرژی خود را افزایش دهید.

زندگی را خیلی جدی نگیرید، شما نمیتوانید از آن خارج شوید.