پنج قانون برای رژیم مسابقه

اگر میخواهید بدانید که بدنسازهای حرفه ای IFBB که آنها را دنبال میکنید از ۲۰ تا ۱۲ هفته قبل از مسابقات چه رژیم غذایی دارند میتوانید این مقاله پنج قانون برای رژیم مسابقه را دنبال کنید.

به گفته هانی رامبد رژیم غذایی چیز غیرممکنی برای آنها نیست و برای شما هم نخواهد بود. فقط باید نکات و ابزار استفاده آن را بدانید. در ادامه هانی رامبد بیان میکند که چگونه رژیم ساده بگیرید. هر کس که این نکات هانی رامبد را رعایت کرده موفق بوده است. فقط در سال ۲۰۱۰ او مربی برنده ۴ دوره مستر المپیا جی کاتلر و فیل هیث بود.

آنها نیز مانند بقیه انسان هستند و باید رژیم مسابقه را رعایت کنند.

قانون۵: ادامه دهید و چیت داشته باشید

تا زمانی که رژیم مسابقه خود را به خوبی دنبال میکنید وعده چیت میل مجاز و تشویق کننده است. داشتن یک وعده چیت مل هر ۳ تا ۴ روز مهم است و این حس را به شما میدهد که رژیم ندارید. نکته مهم این است که چیت میل یعنی یک وعده تقلب نه یک روز تقلب. ۵ روز زمان لازم است تا اثر یک وعده تقلب از بین برود.

این کار را انجام دهید:

رامبد پیشنهاد میدهد که به رستوران بروید. از خانه بیرون بروید و یکنواختی رژیم مسابقه را برهم بزنید. بیرون روفت به شما اجازه میدهد که میزان مصرف غذای خود را کنترل کنید. پس از آن به رژیم خود باز میگردید. استیک و سیب زمینی شیرین سرخ کرده؛ یا پاستا و مرغ؛ و یک دسر کوچک مانند ماست یخ زده یا یک تکه کیک هویج، انتخاب خوبی است.

اخطار:

با اینکه وعده تقلب است باید از نظر غذایی نیز مفید باشد و باید دارای پروتئین، کربوهیدرات و چربی مفید باشد. از غذاهایی که فقط چربی و کربوهیدرات هستند مانند پیتزا دوری کنید.

قانون۴: شیرینی

شیرین کننده های مصنوعی، دستاوردهای علمی جدید برای از بین بردن هوس شیرینی بدون دریافت کالری هستند. این محصولات مزه شیرین دارند بدون آنکه انسولین را خیلی بالا ببرند اما زیاده روی در هر چیز خوب هم بد است بنابراین تعادل را رعایت کنید.

این کار را انجام دهید:

سوکرالوز که ماده اصلی موجود در اسپلندا است ۶۰۰ برابر از شکر شیرین تر است و مقدار کمی از آن در اوت میل یا برنج شما برای کل روز کافی است. ۱ گرم مالتودکسترین نیز در آن وجود دارد. ورژن جدیدی از اسپلندا دارای فیبر در هر قاشق چایخوری است. دومین انتخاب در این لیست استویا است که یک گیاه است که ۳۰۰ برابر از شکر شیرین تر است. برخی از برندهای استویا ممکن است طعم تلخی در دهان به جای بگذارد پس برند مناسب خود را پیدا کنید.

اخطار:

مصرف آسپارتام زیاد که در نوشیدنی های رژیمی یافت میشود و ساخارین میتواند باعث سردرد شود. بعلاوه این شیرین کننده ها بر روی روده ها اثر میگذارند و باعث میشود که بجای باشگاه مجبور شوید مرتب به دستشویی بروید.

قانون۳: سبزیجات بخورید

سبزیجات فیبردار برای بدنسازهایی که در رژیم هستند واجب است. میزان کربوهیدرات آنها بسیار پائین است و این فیبر باعث کالری منفی میشود.

فیبر به آرامی هضم میشود و برای مدت طولانی شما را سیر نگه میدارد. علاوه بر این فیبر برای سلامت دستگاه گوارش لازم است مخصوصا زمانی که کربوهیدرات دریافتی پائین دارید.

این کار را انجام دهید:

مصرف بروکلی، گل کلم، مارچوبه و فلفل دلمه ای را افزایش دهید. روش دیگر اضافه کردن سالاد کمی به وعده های غذایی است شامل کاهو، اسفناج، خیار و گوجه و کمی ادویه و چند قطره سرکه بالزامیک.

اخطار:

از هویج، نخود و ذرت دوری کنید زیرا دارای قند بالایی هستند. اگر اطمینان ندارید میتوانید ارزش غذایی هر ماده ای را چک کنید.

قانون۲: اضافه کردن طعم

مرغ، ماهی، برنج و اوت میل میتوانند بدون مزه باشند که مصرف آنها را سخت میکند مگر آنکه کمی پوست لیمو به آنها اضافه کنید. در دوره آف میتوانید به غذاهای خود سسهایی که کمی شکر دارند مانند سس باربکیو نیز اضافه کنید. در دوره کات انتخاب های دیگری وجود دارد که بدون کالری هستند.

این کار را انجام دهید:

هانی رامبد این موارد را پیشنهاد میدهد. خردل، ترب کوهی، سس سویا کم سدیم و سس فلفل. اگر به سس علاقه ای ندارید میتوانید از موارد دیگری استفاده کنید که طعم خوبی به غذا میدهند. مانند ادویه ها که کمک کننده راحت تر غذا بخورید.

اخطار:

اگر ادویه زیادی روی غذای خود بریزید میتواند روی معده شما اثر بگذارید. برخی از ادویه ها باعث رفلکس اسیدید در معده میشود و باعث سوزش معده میشود پس آنها را مصرف نکنید.

قانون۱: آماده سازی، آماده سازی، آماده سازی

باید برنامه ریزی داشته باشید. بدانید که چه وعده هایی دارید و از قبل آنها را آماده کنید. یک بدنساز گرسنه یک حیوان غیر منطقی میشود بنابراین نمیتوانید در زمان گرسنگی انتخاب درستی داشته باشید. پس برای از بین بردن این نگرانی، بهتر است از قبل غذاهای خود را آماده کرده باشید.

این کار را انجام دهید:

بسیاری از غذاها باید در خانه آماده شوند تا مطمئن شوید سالم و مناسب است. برخی از بدنسازها کل غذاهای یک هفته را آماده میکنند اما هانی رامبد پیشنهاد بهتری میدهد. ورزشکاران او معمولاً دو نوبت در هفته آشپزی مبکنند بنابراین غذا مانده نخواهد بود. هر روزی که گوشت پخته میشود آن را در یخچال میگذارند تا رطوبت خود را از دست ندهد و در زمان خوردن در مایکرویو گرم میکنند.

زمانی که لازم باشد روزی ۷ تا ۸ وعده غذا بخورید خوردن غذای خشک خیلی سخت خواهد بود.

اخطار:

حتی اگر به رژیم خود بسیار متعهد باشید هنوز زمانی پیش می‌آید که مجبور هستید بیرون غذا بخورید . بنابراین به آنها بگویید که دقیقا چه میخواهید تا غذای مناسب رژیم بدنسازی آماده کنند.

طعم دادن

طعم دادن به غذا باعث میشود ادامه رژیم ساده تر شود.

دارچین

عصاره دارچین میتواند قند خود را کنترل کنید و ثابت نگاه دارد. لازم نیست مکمل دارچین استفاده کنید، فقط کمی دارچین به غذای خود اضافه کنید و چربی بسوزانید. شاید تعجب کنید که در بسیاری از غذاهای طعم خوبی خواهد داد.

زردچوبه

این ادویه یک آنتی اکسیدان قوی است که به سلامت مفاصل کمک میکند و تورم را کاهش میدهد و مفاصل آسیب دیده را ترمیم میکند.

فلفل هندی

اگر غذای تند دوست داشته باشید این فلفل این کار را انجام میدهد علاوه بر این به چربی سوزی کمک میکند. زیرا اثر ترموژنیک دارد و دمای بدن را بالا میبرد که یعنی بدن کالری بیشتری میسوزاند.

منابع

http://www.muscleandfitness.com/
http://www.flexonline.com/


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420