تمرین و تغذیه خوب: بیشتر از یک چالش کاهش وزن است

ماریتزا رودریگز راه های مختلفی که تمرین و تغذیه صحیح بر بدن و ذهن و روح دارد را بررسی میکند. آماده خواب بهتر، رابطه بهتر و شکل بهتر بدن در زندگی خود باشید.

زمانی که ماریتزا در سال ۲۰۰۳ مسیر ورزشی خود را شروع کرد تنها چیزی که در سر داشت کاهش وزن بود. او یاد گرفت که فقط به عدد نشان داده شده روی ترازو توجه نکند. راه های مختلفی برای پیگیری پیشرفت وجود دارد. اندازه گیری سایز قسمت های مختلف بدن، لذت بردن از دیدن بدن خود در آیینه، نیاز به لباس کوچکتر، اینکه بتوانید مسیر طولانی تری بدوید، وزنه سنگینتری بردارید. حتی ممکن است کمی .زن اضافه کنید و آن عضله خالص باشد.

برنامه او با پیاده روی و دویدن برای نیم ساعت تا یک ساعت شروع شد تا زمانی که مقدار آن به ۳ تا ۵ مایل رسید. علاوه بر این تمرین با وزنه ۳ روز در هفته نیز به آن اضافه شد و رژیم غذایی سواحل جنوبی نیز استفاده کرد که کربوهیدرات را کاملاً حذف کرد. با تمام این مسائل ۶ ماه طول کشید تا توانست از سایز ۱۱ به ۳ برسد.

او همچنان برای حفظ سلامتی به باشگاه رفتن ادامه داد و حس خوبی از تمرین داشت. در باشگاه بقیه به او میگفتند که چرا هنوز باشگاه می‌آید چون دیگر نیازی به کاهش وزن ندارد. آنها باید طرز فکر خود را عوض میکردند. شما ورزش میکنید که وزن سالم خود را حفظ کنید، حالت بدن خود را بهبود بخشید. استرس را کم کنید، خواب بهتری داشته باشید ، استخوان های محکمتری داشته باشید، مفاصل بهتری، سلامت قلب و افزایش حجم و قدرت عضلانی و اعتماد بنفس.

شما درست غذا میخورید که بدن سالمی داشته باشید و بهترین مواد غذایی را به بدن میدهید تا بیمار نشوید. بیماریهایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و سرطان. شما این کار را انجام میدهید زیرا خود را دوست دارید و سلامت را دوست دارید. شما ورزش میکنید و درست غذا میخورید و تلاش خود را میکنید تا زندگی بهتری داشته باشید. یک شیوه زندگی سالم یک چیز کوتاه مدت نیست بلکه بلند مدت است.

بر اساس تجربه ای که در طول تغییراتش بدست آورد مزایای زندگی فعال و تمرین و تغذیه خوب را اینگونه بیان میکند:

بهبود خلق و خو

وقتی تمرین میکنید ذهن شما آزاد میشود و مواد شیمیایی که حس خوبی میدهد در بدن آزاد میشود. شما احساس شادی میکنید، آرامش پیدا میکنید و به خودتان افتخار خواهید کرد که به اهداف روزانه خود دست پیدا میکنید.

سلامتی کامل بیشتر

مشکلات سلامتی شما کاهش میابد مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان و فشار خون بالا. میزان کلسترول خوب شما بهبود میابد و خطر بیماری های عروقی و گرفتگی عروق کاهش میابد.

افزایش توده عضلانی

داشتن توده عضلانی بسیار جذاب تر از چربی است و جای کمتری در بدن میگیرد. مزایای دیگر داشتن عضله خالص این است که متابولیسم بهبود میابد و درنتیجه کالری بیشتری میسوزانید.

عملکرد ورزشی شما افزایش میابد

وضعیت قلبی و عروقی شما بهتر میشود. این شیوه زندگی کمک میکند که قلب قوی تر و سالم تری داشته باشید. حتی اگر چالش دوست داشته باشید میتوانید در ماراتن شرکت کنید.

استخوان های قوی تر

تراکم استخوان ها بهتر میشود. بنابراین درد آرتروزی کمتر میشود. مثلاً برای آرتروز زانو دکتر میگوید که چهارسر ران را تقویت کنید.

احساس جوانی

وقتی وضعیت ورزشی داشته باشید بیشتر احساس جوانی میکنید زیرا میتوانید مانند یک نوجوان بپرید و بدوید. همچنین آب زیادی می‌نوشید و غذاهای ضد پیری مصرف میکنید مانند میوه ها و سبزیجات و چربی سالم و کربوهیدرات خوب و پروتئین خالص که پوست شما را جوان نگاه میدارد.

لاغر میمانید

شما وزن سالمی خواهید داشت

خواب بهتر

قرص خواب را فراموش کنید. تمرین یک نسخه خوب برای خواب خوب است. سعی کنید ۷ ساعت استراحت داشته باشید.

بهبود رابطه

نه به این دلیل که بدن جذابتری خواهید داشت بلکه تمرین و تغذیه خوب میتواند توانایی شما را بهبود دهد و لحظات جالب تری خواهید داشت.

سرگرمی های فعال جدید

شما یک سرگرمی فعال پیدا خواهید کرد که از آن لذت خواهید برد. شما لازم نیست حتماً در باشگاه باشید که شیوه زندگی سالمی داشته باشید. میتوانید فعالیت های دیگری با خانواده و دوستان داشته باشید مانند صخره نوردی، دوچرخه سواری، والیبال، بسکتبال، فوتبال یا شنا.

مبارزه با افسردگی

این یک حقیقت است که تمرین مرتب و منظم میزان استرس را کاهش میدهد و با افزایش عزت نفس افسردگی را کاهش میدهد. زمانی که تمرین میکنید بدن مواد شیمیایی را ترشح میکند بنان اندروفین که باعث احساس خوب در فرد میشود و درد را کاهش میدهد.

کمک میکند که با کارایی بیشتری کار کنید

اگر کار دفتری و پشت میز دارید میدانید که نشستن برای زمان طولانی به کمر و گردن فشار می آورد. از نظر ذهنی نیز خسته کننده است. ورزش کردن میتواند به آرامش و افزایش کارایی شما کمک کند.

پیدا کردن دوستان جدید که شیوه زندگی مشابهی دارند

در کلاس های ورزشی میتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید که شیوه زندگی فعالی دارند و تغذیه درستی دارند.

انتخاب بهتر غذا

غذای سالم نباید مزه بدی داشته باشد. شما با غذاهای سالم آشنا میشوید و غذاهای بد را میشناسید و از غذاهای فرآوری شده اجتناب میکنید. دریافت شکر را محدود میکنید و مصرف سبزیجات را افزایش میدهید.

انتخاب بهتر در رستوران

وقتی بیرون غذا میخورید درخواست غذای کمتری میکنید و دسر خود را با دیگران تقسیم  میکنید.

متوجه میشوید که وعده تقلب چیز بدی نیست

وعده تقلب نه تنها کمک میکند که غذای سالم خوردن خود را ادامه دهید  بلکه کمک میکند که متابولیسم شما بالا رود. فقط تا زمان سیر شدن بخورید. تمرین روز بعد شما هم بهتر میشود.

بنابراین اگر فکر میکنید که تمرین و تغذیه خوب تنها برای کاهش وزن است باید تفکر خود را تغییر دهید. آنها فکر میکنند که این یک روند کوتاه مدت است. اینکه بخواهید زیبا دیده شوید بد نیست اما برای بهبود زندگی خود باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید.