چگونه بدن یک مدل فیتنسی بسازید

خانم لینزی کاپوتلی از تیم ماسل تک هفت نکته را بیان میکند که به بانوان کمک میکند به بدن رویایی خود برسند. ببینید که چگونه باید تمرین کنید، با انگیزه باشید و پیشرفت خود را بررسی کنید. به بیان کلی چگونه بدن یک مدل فیتنسی بسازید.

نوشته شده توسط لینزی کاپوتلی از تیم ماسل تک

شما میخواهید که بدن تراشیده و خوش فرم مانند بدن هایی که روی مجله های ورزشی میبینید، داشته باشید؟ سرشانه های گرد، بازوهای خوش فرم، چهارسر ران تفکیک و باسن فرم دار؟ هدف شما میتواند شکل گرفتن بدن و یا چربی سوزی باشد و یا عضله سازی باشد که همه آنها تغییر ظاهری است.

خوشبختانه امروزه اکثریت افراد میدانند که وزنه زدن باعث نمیشود زنها بدنی مردانه و عضلانی پیدا کنند. بلکه بجای بدنی چرب و افتاده میتوانید بدنی خوش فرم بدست آورید مانند بدن یک مدل فیتنسی.

البته عضله سازی همیشه کار آسانی نیست. باید نسبت به آن تعهد داشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم که نکاتی را برای عضله سازی و بدست آوردن بدن عضلانی و خوش فرم را بر اساس تجربه بیش از ۱۰ ساله خود ارائه دهیم.

در انجام هوازی زیاده روی نکنید

خانم ها معمولا بر روی تمرینات هوازی تمرکز زیادی دارند و کمتر به وزنه زدن اهمیت میدهند؛ ولی این کار کاملا برعکس کار درست است. اگر میزان چربی بدنتان بالا نیست میتوانید حتی به هیچ عنوان هوازی نزنید یا فقط به یک یا ۲ جلسه کوتاه اینتروال در هفته محدود نمایید.

بیشتر بخورید!

اشتباه دیگری که خانم ها انجام میدهند زمانی که میخواهند عضله سازی کنند این است که به اندازه کافی نمیخورند. فقط سالاد میخورند که نمیتواند کاری انجام دهد. برای عضله سازی باید بیشتر از کالری که در روز میسوزانید کالری دریافت کنید.

علاوه بر این باید هر روز گوشت و مرغ و بوقلمون و تخم مرغ و همچنین شیک های پروتئینی استفاده کنید تا بتوانید کالری مازاد مورد نیاز را تامین کنید.

وزنه سنگینتر بزنید

خانم ها ، از خارج شدن ازتکرارهای ۱۲ تا ۱۵ تایی نترسید. من زمانی تغییرات را دیدم که وزنه ها را سنگینتر کردم و تکرارهای ۵ تا ۸ تکرار انجام دادم. علاوه بر این وزنه سنگین زدن و قوی شدن به شما حس خوبی میدهد.

اول بر قوی شدن تمرکز کنید. تمرینات ترکیبی  و افزایش وزنه. از زدن وزنه های سنگین نترسید. از قدرت خود تعجب خواهید کرد.

یک برنامه تنظیم شده داشته باشید

داشتن برنامه با جزویات واجب است. بجای اینکه بدون برنامه به باشگاه بروید و هر تمرینی دوست دارید انجام دهید بهتر است طبق برنامه منظم عمل کنید.

تمرینات خود را بر اساس نوع تمرین، میزان وزنه و تکرارها و زمان استراحت بین هر ست به  ترتیب انجام دهید و هفته به هفته پیشرفت کنید. بهتر است برای هر ۴ تا ۶ هفته برنامه مشخصی داشته باشید و در طی آن چیشرفت کنید.

عکس

با شدت تمرین کنید

بسیاری از بانوان نمیدانند که تمرین پر شدت چیست، بنابراین هیچگاه از تمرین نتیجه ای نمیگیرند. وقتی یک تمرین را اجرا میکنید باید بسیار متمرکز باشید.

بر روی عضلاتی که تمرین میدهید تمرکز کنید. ذهنتان را روی آن بگذارید و آن حرکت را حس کنید و عضله را منقبض کنید. بر تنفس، کشش عضله در هر تکرار تمرکز کنید.

از پیشرفت خود عکس بگیرید

وقتی هر روز بدن خود را میبینید تشخیص تغییرات بسیار سخت میشود. در هر ماه از بدن خود عکس بگیرید، به این صورت میتواند به خوبی تغییرات خود را تشخیص دهد. وزن کردن و اندازه گیری سایز بدن نیز میتواند در کنار داشتن عکس موثر باشد.

داشتن یک تفکر صحیح

نتیجه یک شبه بدست نمی آید و زمانهایی وجود دارد که شما فکر میکنید پیشرفت نمیکنید. هیچوقت خسته نشوید. ساخت بدن به سالها زمان نیاز دارد پس تسلیم نشوید.

اگر کارهای درست را بصورت مستمر انجام دهید، نتایج ایجاد خواهند شد. صبور باشید ، به این فرایند اعتماد کنید  و از مسیر این سفر لذت ببرید.  در نهایت بدن یک مدل فیتنسی خواهید داشت.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373