سه چیز که باید از شیوه زندگی بدنسازهای مسابقاتی یاد بگیرید

دلیلی وجود دارد که یک بدنساز در عضله سازی و چربی سوزی موفق است. این ۳ مورد را از شیوه زندگی بدنسازهای مسابقاتی الگوبرداری کنید زیرا کمک  میکند که به اهدافتان دست یابید.

گاهی گفته میشود که بدنسازهای مسابقاتی به تمرین و رژیم وابسته هستند. اما عادت هایی دارند که خوب است از آنها یاد بگیریم.

منظور ما این نیست که هرچیزی که میخواهید بخورید را وزند کنید و سایر جنبه های زندگی را فراموش کنید.

منظور ما بخش مثبت این نگرش است که به این ورزشکاران رقابتی کمک میکند به این سطح از تناسب اندام برسند و جزوی از ۳ درصد جمعیت بشوند.

شدت تمرین و روش غذا خوردن که در شیوه زندگی آنها وجود دارد؛ کمک میکند به آن رشد بدنی و عضلانی برسند.

۱-الگوبرداری از شدت عمل آنها

افراد مسابقاتی میتوانند شدت تمرین خود را در طول تمرین هر روزه خود که شش تا هفت روز در هفته است بالا نگاه دارند. آنها به این کار اشتیاق دارند و این باعث پیگیری تمرین رو رژیم آنها میشود.

ورزش بدنسازی به یک فصل یا آماده سازی مسابقات محدود نمیشود؛ بلکه کل شیوه زندگی فرد باید متناسب با آن تغییر کند. آنها در طول تمرین درحال صحبت نیستند و بطور اتفاقی از یک دستگاه به سراغ دستگاه دیگر نمیروند.

آنها دقیقا میدانند چه چیزی میخواهند و چه کارهایی باید برای رسیدن به این خواسته باید انجام دهند.

این افراد از ست ها و تکرارهای خود کم نمیکنند، و سعی میکنند بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده است انجام دهند و زندگی آنها نیز مبتنی بر این اصول است.

یک برنامه را مشخص میکنند و تمرین رو رژیم غذایی خود را پیگیری میکنند و به آن میچسبند. استیاق خود ره کاری را که انجام میدهند هر روزه افزایش میدهند و تمام تلاش خود را میکنند.

همانطور که یک هدف برای زدن وزنه خاصی مانند ددلیفت مشخص میکنند برای رسیدن به آن برنامه ریزی و تلاش میکنند.

مانند یک بدنساز مسابقاتی برنامه ریزی کنید و زندگی خود را با توجه به آن هدف تغییر دهید. نگذارید وقفه ها و اتفاقات بر روی اهداف شما تاثیر بگذارند. روند پیشرفت خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

۲-الگو برداری از توان کنترل شخصی

رژیم گرفتن برای بسیاری از افراد کار ساده ای نیست. نیاز به اراده قوی دارد که غذای سالم بخورید و این کار را ادامه دهید. برخی از بدنسازان مسابقاتی میتوانند از غذاهای بی ارزش و وعده تقلب دوری کنند.

مداومت در رژیم غذایی که برای مدت طولانی به یک شکل است و دارای وعده تقلب است. این وعده تقلب فقط یک وعده است و یک روز کامل نیست.

برخی نیز در رژیم کم کربوهیدرات هستند و همه آنچه میخورند را باید کنترل کنند و نمیتوانند چیزهایی که دوست دارند بخورند.

برخی در وعده تقلب مقدار بیشتری غذا میخورند و از برنامه خود خارج میشوند. یاید برای اجتناب از این اتفاقات خود را از این موقعیت ها دور کنید و با قدرت اراده جلوی خواسته خود را بگیرید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید.

انجام یک اشتباه کوچک و بهانه آوردن برای خوردن خوراکی های دیگر همه چیز را خراب میکند. مانند یک فرد مسابقاتی باشید و با یادگیری از اشتباهات رو به جلو حرکت کنید.

۳-الگوبرداری از توانایی برنامه ریزی

وقتی به بدنسازی میرسید صبر یکی از اصلی ترین نیازهای است زیرا هیچ تغییری در بدنسازی سریع اتفاق نمی افتد . خیلی خوب میشد که کات کردن سریع اتفاق می افتاد و چربی از دست میدادید اما اینگونه نیست.

استفاده از هر فنی برای کاهش چربی  و تغییر مداوم برای رسیدن به این هدف. مثلا قطع چربی و روش های دیگر برای پایین آوردن میزان چربی بدن.

مثلا برای کات کردن عضلات، سوزاندن چربی و حفظ کردن عضلات، هدف مناسبی است. باید صبر داشته باشید و به رژیم غذایی خود برای ۲ تا ۳ هفته اجازه بدهید که اثر کنند تا نتیجه را ببینید.

با یک اشتباه در کات کردن میتوانید عضله ای را که به سختی ساخته اید، از دست بدهید. استفاده از مکمل درست و رژیم مناسب و تمرین مرتب کمک میکند که بیشترین عضله را در هنگام چربی سوزی حفظ کنید. استفاده درست از مکمل های غذایی میتواند به ترمیم عضلاتی که در باشگاه با تمرین تخریب کرده اید کمک کند.

نکته دیگر در مورد بدنسازهای مسابقاتی این است که میدانند چه زمانی بدنشان وارد وضعیت متابولیک و تخریب میشود. هوشمندانه عمل کنید و از کالری افزایش مناسب در زمان حجم استفاده نمایید.

درست مانند بدنسازهای مسابقاتی ، هر کسی نیز نیاز به یک زمان استراحت و ریکاوری پس از مسابقه دارد.

جمع بندی

استفاده از این شیوه زندگی بدنسازهای مسابقاتی میتواند به شما کمک کند که در تمام دوران بدنسازی خود مداومت داشته باشید.

یادگرفتن این اصول میتواند به حفظ سلامتی شما و فعال بودن در زندگی کمک کند تا به اهداف ظاهر بدنی که مد نظر شما است دست یابید.  


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420