عصاره دانه انگور

میوه انگور و برگ درخت انگور از زمانهای بسیار دور توسط انسانها استفاده می‌شده است اما اخیرا در آمریکا از عصاره دانه انگور برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می‌شود.

چرا باید از عصاره دانه انگور استفاده کرد؟

مدارکی وجود دارد که نشان دهنده مزایای آن برای مشکلات قلبی و عروقی است. این ماده می‌تواند به مشکل کم بودن گردش خون و کلسترول بالا کمک کند.  علاوه براین تورم ناشی از آسیب را کم می‌کند و به بیماری های چشمی مرتبط با دیابت نیز کمک می‌کند.

بسیاری دیگر به این ماده علاقمند هستند زیرا دارای آنتی اکسیدان است .

چه مقدار از آن باید استفاده کرد؟

دوز مصرفی مشخصی برای آن بیان نشده است. دوز مصرفی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیگرم در روز در برخی از پژوهش‌ها در اروپا استفاده شده است اما هنوز حداکثر میزان مصرف امن مشخص نشده است.

آیا می‌توان آن را از غذا بدست آورد؟

این ماده فقط در انگور وجود دارد و از منبع دیگری نمی‌توان آن را تامین نمود.

خطرات مصرف عصاره دانه انگور چیست؟

عوارض جانبی

این ماده برای مصرف امن است اما عوارضی مانند سردرد، خارش سر، گیجی و تهوع ممکن است مشاهده شود.

خطرات

افرادی که به انگور حساسیت دارند نباید از عصاره دانه آن نیز استفاده کنند. اگر مشکل خونریزی دارید و یا فشار خون بالا دارید قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

تداخل دارویی

اگر از هر دارویی استفاده می‌کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. تداخل دارویی با رقیق کننده های خون، مسکن هایی مانند آسپرین، آدویل و آلیو، برخی از داروهای قلب و داروهای سرطان تداخل دارند.

در خصوص مصرف آن بر روی کودکان و زنان باردار آزمایشی انجام نشده است.

منبع

https://www.webmd.com/diet/grape-seed-extract


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373