چگونه کاهش چربی بدون از دست دادن سایز سینه داشته باشیم

آیا می‌خواهید بدن خشک تر و متناسب‌تری داشته باشید اما نگران سینه های خود هستید؟ بسیاری فکر می‌کنند که می‌توانند کاهش چربی بدون از دست دادن اندازه سینه، داشته باشند. تمرینات قدرتی به همراه یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به حفظ شکل آنها کمک کند.

نکته

همیشه این امکان وجود ندارد که بدون  کاهش سایز خشک تر شوید. بافت سینه بیشتر از چربی است و با کاهش وزن کاهش اندازه خواهد داشت.

خوشبختانه چندین کار وجود دارد که برای حفظ فرم و شکل آنها در طول کاهش وزن می‌توانید انجام دهید. ماساژ به‌صورت مرتب، تمرینات قدرتی و رژیم سرشار از ویتامین سی می‌تواند تغییر زیادی ایجاد نماید.

آناتومی سینه

بدن بانوان چربی بیشتری نسبت به آقایان ذخیره دارد خصوصا در قسمت پایین تنه. بیشتر این امر نیز بخاطر هورمون استروژن است. سینه نیز بیشتر از جنس چربی است. با افزایش سن، میزان استروژن در بدن بانوان کاهش پیدا می‌کند و این امر باعث افزایش چربی در قسمت شکم می‌شود.

استروژن در رشد سینه بانوان نیز نقش دارد. در سینه بافت آدیپوز، غدد شیری، رگ های خونی و اعصاب وجود دارد و در زیر آن نیز بافت عضلانی پکتورال وجود دارد.

چربی آن مانند چربی سایر نقاط بدن است و با کاهش وزن و چربی سوزی از بین می‌رود. یکی از راههای کاهش وزن بدون از دست دادن آن تمرینات قدرتی عضلات سینه است.

تمرینات قدرتی مانند پرس سینه، شنا میتوانند باعث افزایش سایز عضلات سینه شوند. علاوه بر این تمرینات مقاومتی، به شکل دهی کلی بدن و رسیدن به وزن هدف یاری می‌رساند.

متاسفانه راهی برای چربی سوزی نقطه ای در بدن وجود ندارد و نمی‌توان جلوی چربی سوزی در تنها یک قسمت از بدن را گرفت.

تمرین عضلات سینه

یک راه برای کاهش وزن بدون از دست دادن سینه این است که تمرینات سینه را در برنامه تمرینی خود داشته باشید. پرس بالاسیته دمبل، پرس تخت هالتر، کراس اور  و شنا چند انتخاب تمرینی مناسب هستند. علاوه بر این می‌توانید از تمرینات دیگر مانند تمرینات زیر نیز استفاده نمایید:

  • پرس بالاسینه
  • شنا با وزنه
  • شنا روی توپ تعادلی
  • قفسه سینه با دمبل
  • دیپس

به‌عنوان مثال پرس بالاسینه عضلات سینه و سرشانه را تقویت می‌کند. حرکات پلیمتریک مانند شنا قدرت عضلات و چابکی را افزایش می‌دهد و چربی سوزی نیز می‌کند.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه بهتر است با حرکات ترکیبی و چند مفصلی مانند پرس سینه و دیپس شروع کنید. سپس به سراغ تمرینات ایزوله مانند کراس اور بروید. این کار اثربخشی تمرین را افزایش می‌دهد.

ماساژ

کاهش وزن بر روی اندازه  شکل سینه تاثیر می‌گذارد. با خشک تر شدن بدن سینه ها افتاده تر و شل می‌شوند. تمرین می‌تواند این آسیب را به حداقل برساند اما ورزش تنها روش حفظ آنها نیست. ماساژ منظم می‌تواند اثر بسیار زیادی داشته باشد.

این نوع ماساژ می‌تواند ترک های پوستی را کاهش دهد که در زمان بارداری و کاهش وزن زیاد مشاهده می‌شود. البته ترک های پوستی با افزایش و کاهش ناگهانی و سریع وزن مشاهده می‌شود. ماساژ نمی‌تواند ترک ها را کاملا محو کند; اما کمتر دیده می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که از روغن ماساژ با کیفیت استفاده نمایید.

یک مقاله که در مجله پرستاری در سال ۲۰۱۲ چاپ شد اعلام کرد که روغن بادام تلخ می‌تواند اثر ترک‌های پوستی را بسیار کم کند.

می‌توانید برای ماساژاز روغن زیتون، بادام، آواکادو یا نارگیل استفاده کنید و روزی یک تا دو مرتبه ماساژ دهید.

تغذیه در این مورد اهمیت بیشتری دارد. اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد غذایی ضروری باشد، شما ممکن است عضله از دست دهید و پوست شما نیز افتاده می‌شود. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی و اسیدهای چرب ضروری بسیار مهم است. مثلا ویتامین سی تولید کلاژن را تحریک میکند و از پوست در برابر فشارهای اکسیدی محافظت می‌کند که باعث می‌شود سینه ظاهر بهتری پیدا کند.

همه این موارد می‌تواند به کاهش چربی بدون از دست دادن اندازه سینه کمک نماید.

منابع

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3964739
  2. https://www.acefitness.org/education-and-resources/professional/expert-articles/5604/heart-pumping-plyometrics-workout
  3. https://link.springer.com/article/10.2165/11597240-000000000-00000
  4. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1365-2702.2012.04087.x
  5. https://www.livestrong.com/article/511756-how-to-lose-body-fat-without-losing-breast-size/

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373