کراسفیت

رشته کراسفیت یک رشته ورزشی است که توسط گرگ گلاسمن  خلق شد. او این کلمه را در سال ۲۰۰۰ ثبت کرد.

این ورزش هم بر تمرینات جسمی تمرکز دارد و هم یک ورزش رقابتی تناسب اندامی است که شامل تمرینات پر فشار اینتروال و وزنه برداری المپیکی، پلیمتریک، پاورلیفتینگ، ژیمناستیک، برداشتن وزنه کتل بل، کالیستنیکس، قویترین مردان و سایر تمرینات است.

این ورزش مورد انتقاد زیادی قرار دارد به‌دلیل اینکه آسیب بیشتری از وزنه زدن دارد و فشار بیش از اندازه ای که به عضلات وارد می‌کند.

تاریخچه

کراسفیت در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان یک شرکت تشکیل شد. سپس در سال ۲۰۰۰ توسط گرگ گلاسمن و لارن جنای ثبت گردید. باشگاه اصلی کراسفیت در سانتا کروز کالیفرنیا قرار داشت و اولین شعبه زیرمجموعه آن نیز در سیاتل، واشینگتن تاسیس شد.

در سال ۲۰۰۵ تعداد ۱۳ باشگاه و در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳۰۰۰ و تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰۰۰ باشگاه کراسفیت در کل جهان تاسیس شد.

گلاسمن پس از طلاق گرفتن از جنای کنترل کل سازمان را بر عهده گرفت. البته جنای تصمیم داشت سهم خود را به فرد دیگری بفروشد اما گلاسمن با دریافت یک وام ۱۶ میلیون دلاری کله سهام جنای را خریداری نمود.

در سال ۲۰۲۰ پس از یک حادثه حقوقی گلاسمن شرکت را واگذار کرد و اریک روزا فروخت.

ساختار

کراسفیت یک برنامه ترکیبی از ایروبیک، کالیستنیکس و وزنه برداری المپیکی است. خود شرکت آن را یک برنامه قدرتی که از تمرینات فانکشنال نیز کمک میگیرد معرفی میکند. این ورزش سعی دارید بر ۱۰ جزء تناسب اندام فیزیکی اثر گذاشته و بهبود ایجاد نماید که عبارتند از:

استقامت قلبی و عروقی/ تنفسی- استقامت- قدرت- انعطاف پذیری – توان – هماهنگی- چابکی – تعادل – دقت


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420