چرا بانوان باید ددلیفت بزنند

بانوی پاورلیفتینگ کار، خانم نیا شانکس توضیح می‌دهد که اهمیت ددلیفت برای بانوان چیست و چند نکته در رابطه با ددلیفت زدن بیان می‌کند که چرا بانوان باید ددلیفت بزنند.

ددلیفت یکی از بهترین تمرینات برای قدرت کلی بدن است. علاوه بر این به بهبود ظاهر کلی بدن نیز کمک می‌کند. پیش از آنکه به مقاله بپردازیم می‌خواهیم علت اینکه بانوان باید به‌صورت مستمر و مرتب این حرکت را بزنند بیان کنیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که بانوان باید این حرکت را در برنامه تمرینی خود داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این دلایل  این است که با زدن این حرکت میتوانید  قدرت واقعی خود را مشاهده کنید. زمانی که یک وزنه سنگین را می‌زنید ازنظر ذهنی از قدرت خود، آگاه می‌شوید.

متأسفانه زنان زیادی هنوز فکر می‌کنند که نمی‌توانند قوی شوند و باید وزنه‌های سبک بزنند تا عضلانی نشوند. این‌ها اشتباه هستند باید حقیقت را بدانید.

زمانی که به سراغ وزنه‌های سنگین می‌روید نتایج اعجاب‌آوری را مشاهده خواهید کرد.

مثلاً اگر برای کاهش وزن به باشگاه می‌روید با زدن وزنه سنگین می‌توانید هم‌زمان هم قدرت خود را افزایش داده و هم چربی بیشتری بسوزانید. علت این است که در این حرکت عضلات زیادی درگیر هستند و حرکات کمی هستند که مانند ددلیفت می‌توانند بیشتر بدن را درگیر کنند.

ددلیفت به شما کمک می‌کند که در قسمت بالا و پائین عضلات پشت ، باسن و پشت رانها عضله سازی کنید. پس چرا وقت خود را با تمرینات دیگر هدر بدهید.

پس داستان را کوتاه می‌کنیم: اگر می‌خواهید بدن خود را تغییر دهید و قوی‌تر شوید باید ددلیفت بزنید.

حال که میدانید چرا باید ددلیفت بزنید به سراغ این برویم که چطور باید آن را به‌درستی اجرا کنیم.

نکته‌ای که در رابطه با بانوان وجود دارد این است که بهتر است برای یادگیری با ددلیفت سومو یا پاباز شروع کنند. البته این امر برای همه صدق نمی‌کند. ساختار فیزیکی برخی به شکلی است که اجرای ددلیفت معمولی برای آن‌ها ساده‌تر است. باید ببینید با توجه به بدن شما کدام روش ساده‌تر است.

نکات اصلی برای اجرای ددلیفت سومو(ددلیفت پاباز)

  • پاها باید از عرض شانه باز تر باشند.
  • هالتر باید تا جای ممکن به بدن نزدیک باشد.
  • جلوی پا باید رو به بیرون و با زاویه ۴۵ درجه باشد.
  • سینه به بیرون باشد و قوس کمر حفظ شود.
  • سعی نکنید که وزنه را به‌صورت اسکات بلند کنید. باسن در ددلیفت سومو از حالت اسکات بالاتر است.
  • در تمام  مدت اجرای حرکت هالتر باید نزدیک بدن باشد.
  • در قسمت بالای اجرای حرکت باید لگن به جلوآمده و قفل شود.

حال که میدانید چگونه ددلیفت بزنید این نکته را نیز باید بدانید که نباید بیشتر از ۵ تکرار در افراد مبتدی اجرا شود. با توجه به اینکه ددلیفت نیاز به عضلات زیادی دارد. پس عضلات ضعیف‌تر شما نیز باید قبل از آن تقویت شوند. اگر قبل از تقویت عضلات ضعیف‌تر تکرار را افزایش دهید ممکن است دچار آسیب‌دیدگی شوید.

چگونه باید ددلیفت را به برنامه تمرینی خود وارد کنید؟ ساده است. یک یا دو نوبت در هفته باید آن را انجام دهید. اگر مبتدی هستید دو نوبت در هفته مناسب است تا بن بتواند با آن وفق پیدا کند و سطح قدرت نیز افزایش یابد.

مجدداً بیان می‌کنم که اگر مبتدی هستید پیشنهاد ما این است که سه تا چهار ست با تکرار ۵ عددی برای اجرای ددلیفت سومو مناسب است. به یاد داشته باشید که هر تکرار باید به‌درستی اجرا شود تا اثر مثبت داشته باشد.

پس شروع به ددلیفت زدن نمایید و ببینید که قدرت و شکل بدن شما چگونه تغییر می‌کند.

امیدواریم مقاله چرا بانوان باید ددلیفت بزنند برای شما مفید بوده باشد.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420