مکمل قبل از تمرین خود را بسازید

زمان آن است  که در آشپزخانه خلاقیت به خرج دهید. یاد بگیرید که مکمل قبل از تمرین مختص به خود را بسازید و کمی پول پس‌انداز نمایید.

بازار مکمل‌های قبل از تمرین بازار بزرگی است.

صنعت مکمل دارای اجزای زیادی است که برای بخش‌های مختلف ورزشی مکمل تهیه می‌کند.

هزینه نوشیدنی‌ها و شیک‌ها و ترکیبات قبل از تمرین به‌صورت روزانه در حال تغییر است. با یک ترکیب درست شما نیز می‌توانید از این فرمول‌ها در خانه خود استفاده کنید.

در ادامه دو مورد برای پیش از تمرین ارائه‌شده است مه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

۱-مکمل پیش از تمرین محرک خانگی

این مکمل برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند انرژی خود را افزایش دهند مناسب است. بخوانید و متوجه شوید که چگونه یک ترکیب محرک ساده را برای خود بسازید.

کافئین(۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم)

کافئین اصلی‌ترین جزء مکمل قبل از تمرین همین ماده است. این ماده محرک تمرکز را افزایش داده و ذهن را تحریک می‌کند.این یک ماده ضروری است مخصوصاً برای افرادی که در اول صبح تمرین می‌کنند.

با مقدار کم در حدود ۱۰۰ میلی‌گرم شروع کنید و سپس به‌مرورزمان آن را در صورت نیاز افزایش دهید ولی هیچ‌گاه از ۲۰۰ میلی‌گرم بیشتر استفاده نکنید زیرا باعث تحریک بیش‌ازحد سیستم شده و باعث بی‌خوابی و یا لرزش می‌شود.

به‌صورت معمول شما می‌توانید از قرص‌های ۱۰۰ عددی ۱۰۰ میلی‌گرمی یا ۲۰۰ میلی‌گرمی کافئین باقیمت مناسب استفاده کنید که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

ال-آرژنین(۵ گرم)

آرژنین باعث افزایش سطح نیتریک اکساید در خون می‌شود که جریان خون را در عضلات افزایش داده و استقامت عضلانی را افزایش می‌دهد. علت آن نیز اتساع عروق خونی و پمپ بهتر است. ۵ گرم از آن کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

کراتین(۵گرم)

مانند بسیاری از مکمل‌های پیش از تمرین که دارای کراتین مونوهیدرات هستند، کراتین می‌تواند باعث افزایش قدرت، استقامت عضلانی  و ریکاوری عضلات شود.

بتا آلانین(۲ گرم)

آخرین جزء برای اضافه کردن به این ترکیب بتا-آلانین است. این ماده باعث افزایش حجم عضلانی، استقامت و ریکاوری می‌شود و با مصرف آن می‌توانید اثر آن را به‌راحتی احساس کنید.۲ گرم از آن باید کافی باشد.

۲-مکمل پیش از تمرین عضله ساز

اگر انرژی برای شما اهمیتی ندارد و می‌خواهید عضلات خود را افزایش دهید پروتئین وی،کراتین و چند ترکیب دیگر می‌تواند به شما کمک کند.

پروتئین وی(۲۰ گرم پروتئین در حدود ۱ اسکوپ)

مطمئناً بدون پروتئین وی عضله سازی و ریکاوری وجود ندارد. مصرف مقدار کمی پروتئین وی قبل از تمرین می‌تواند ریکاوری را بهبود بخشد و به تمرین شما سوخت‌رسانی کند بدون آنکه عضلات خود را از دست دهید. ۲۰ تا ۲۵ گرم مناسب است.

کراتین(۵گرم)

همان‌طور که از قبل گفته شد کراتین باید وجود داشته باشد، خصوصاً اگر ساخت عضلات باکیفیت را در نظر دارید. یک دوز کوچک برای تمرین کافی است تا به ریکاوری شما کمک کرده و استقامت شمارا افزایش دهد.

بلوبری(نصف تا ۱ پیمانه)

سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های ضروری است. بلوبری برای قبل از تمرین بسیار عالی است. دارای کربوهیدرات است که تمرین را بهبود می‌بخشد و به شما انرژی می‌دهد. دارای کربوهیدرات پیچیده بسیار زیادی است و فیبر است.

ماست یونانی(نصف پیمانه)

سرشار از پروتئین کازئین است و پروتئین دریافتی شمارا افزایش می‌دهد و به فرآیند ریکاوری کمک می‌کند. با توجه به اینکه کازئین دیرهضم است برای پس از تمرین شما نیز کمک‌کننده خواهد بود.

نصف پیمانه حدود ۱۲ گرم پروتئین دارد.

با این دو روش مکمل قبل از تمرین خود را بسازید و از تمرین خود لذت ببرید.