پنج دلیل که عضلات شکم شما دیده نمی‌شود(و چگونگی حل این مشکل!)

با به دست آوردن شکم شش تکه مشکل‌دارید؟ ممکن است حتی ندانید که این ۵ اشتباه را دارید . ببینید برای حل آن، چه می‌توان کرد. در ادامه پنج دلیل که عضلات شکم شما دیده نمی‌شود و راه رفع آن بیان شده.

۱-درصد چربی بالا

ساده و آسان، شما چربی زیادی دارید. مردان باید زیر ۱۰ درصد چربی بدن داشته باشند. اگر میزان چربی بدن شما بالاتر از آن باشد پس چربی میان عضلات شکمی و پوست شما زیاد است. پس نمی‌توانید عضلات شکم را ببینید.

برای اندازه‌گیری میزان چربی لازم نیست حتماً از دستگاه‌های پیشرفته استفاده کنید. یک مربی بادانش خوب می‌تواند حدود چربی بدن شمارا با اندازه‌گیری چربی مناطق مختلف پوست شما محاسبه نماید.

راه‌حل: اگر چندین ماه است که در حال چربی سوزی هستید ولی روند پیشرفت شما متوقف‌شده است بهتر است با دقت بیشتری به آنچه می‌خورید در یک هفته نگاه کنید. ممکن است روز تعطیل وعده شما بزرگ‌تر بوده باشد . به دنبال راه‌هایی بگردید که کمی خوراک خود را کمتر کنید.

۲-عضلات شکمی شما به‌اندازه کافی بزرگ نیستند

اگر کمر باریکی دارید و چربی بدن شما نیز پایین است ولی هنوز عضلات شکم شما مشخص نیست باید بر روی حجم این عضلات بیشتر کارنمایید. اگر عضلات شکم شما کوچک و ضعیف باشند هرگز نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. اکثر افراد از تمرینات با تکرارهای بسیار بالا و با وزن بدن استفاده می‌کنند و بنابراین رشدی ندارند.

اگر می‌خواهید اندازه عضلات را  بزرگ کنید و قدت عضلات شکم خود را افزایش دهید نباید مثل بقیه تمرین کنید. برای تمرین شکم از وزنه استفاده کنید.

راه‌حل: برای رشد دادن عضلات شکم باید از وزنه استفاده نمایید. با عضلات شکم مانند عضلات سایر نقاط بدن که می‌خواهید رشد کند، رفتار کنید. می‌توانید با دو بار تمرین در هفته با وزنه شروع کنید و استراحت کافی به آن بدهید.

لازم نیست سایر تمرینات شکم را کنار بگذارید. می‌توانید هنوز از انواع پلانک، کرانچ و … استفاده کنید. ۳ تا ۴ ست ۸ تا ۱۲ تکراری برای هر تمرین با وزنه مناسب عضلات شکم شمارا حجم می‌دهد.

۳-شکم شما فرم کافی را ندارد

ممکن است در زمان انقباض عضلات شکمی کاملاً سیکس پک باشید اما وقتی عضلات را رها می‌کنید هیچ شکلی مشخص نباشد. به‌بیان‌دیگر فشار زمان استراحت بر روی عضله وجود ندارد. باید سعی کنید میزان فشار زمان استراحت عضلات شکمی را افزایش دهید.

راه‌حل: چگونه می‌توان فشار زمان استراحت بر عضلات شکمی را افزایش داد؟ با استفاده از تمرینات پر شدت شکم برای چند نوبت در هفته.  با انجام ۳ نوبت RKC پلانک در هفته .

برای انجام پلانک RKC در حالت پلانک معمولی قرار بگیرید درحالی‌که آرنج‌ها بر روی زمین قرارگرفته و بدن مانند خط‌کش صاف باشد. در این زمان سعی کنید با انقباض عضلات خود آرنج‌ها را به سمت زانو و زانوها را به سمت بالا فشار دهید ولی بدن همچنان صاف باشد.

اگر این کار را به‌درستی انجام دهید میزان سختی پلانک افزایش میابد و فشار زیادی بر شکم وارد می‌کند. هر پلانک می‌تواند ۱۵ تا ۳۰ ثانیه به طول بیانجامد.

۴-سیکس پک شما در یخچال است

بسیاری از افراد با نشان دادن بازوهای خود نشان می‌دهند که چربی بدنشان کم است اما کمر پهنی دارند. این افراد معمولاً به مشروبات الکلی علاقه دارند. نه‌تنها الکل ۷ کالری به ازای هر گرم دارد بلکه باعث تغییرات هورمونی در بدن می‌شود و باعث چربی شکم می‌شود.

راه‌حل: اگر سیکس پک می‌خواهید باید با آب همراه باشید. اگر می‌خواهید برای مراسم خاصی خشک باشید باید الکل را کنار بگذارید.

۵-استرس، شکم شمارا نابود می‌کند

کاملاً درست است. اگر همیشه استرس دارید نخواهید توانست عضلات شکم خود را ببینید زیرا میزان کورتیزول شما افزایش میابد. زمانی که کورتیزول بالا می‌رود رسیدن به شکم شش تکه تقریباً غیرممکن می‌شود.

جلوگیری از استرس در زندگی روزمره می‌تواند به رسیدن به سیکس پک کمک کند.

راه‌حل: چند نکته کلیدی برای کاهش کورتیزول در بدن وجود دارد. خواب کافی روزانه و مصرف کربوهیدرات کافی پس از تمرین و داشتن وعده چیت در زمان رژیم سخت. انجام ندادن تمرین هوازی طولانی‌مدت و کاهش وزن تمرین هر ۴ تا ۶ هفته.

به یاد داشته باشید که داشتن شکم شش تکه نیاز به درصد چربی پایین بدن و میزان کافی عضلات و استراحت خوب و فشار مناسب بر عضلات دارد. برای رسیدن به آن باید ساختار زندگی خود را تغییر دهید.