هشت نکته خوب برای کاهش حجم غذای مصرفی در هر وعده

کنترل کردن حجم وعده‌های غذایی به این معنی نیست که اندازه دقیق تعداد نخودهای داخل ظرف خود را بدانید اما برای اثر گذاشتن بر ذهن لازم است کاری انجام شود زیرا که حجم کمتر غذا در ظرف شما دیگر برای شما رضایت‌بخش نخواهد بود. در ادامه هشت نکته کاهش غذای مصرفی در هر وعده ارائه می‌شود.

۱-از یک بشقاب کوچک‌تر استفاده کنید

اولین نکته از هشت نکته کاهش غذای مصرفی این است که، یک پرس استاندارد غذا در یک بشقاب بزرگ کوچک دیده می‌شود و باعث می‌شود شما احساس رضایت نداشته باشید. برای جلوگیری از زیاد خوردن از یک بشقاب کوچک استفاده کنید که باعث کاهش غذا در هر وعده می شود.

۲-کربوهیدرات خود را دو برابر نکنید

اگر در وعده غذایی خود کربوهیدرات نشاسته‌ای دارید نیاز به نان یا چیپس اضافه ندارید. زیرا غذای شمارا زیاد می‌کند. پس اگر می‌خواهید در کنارغذای خود از نان استفاده کنید می‌توانید کربوهیدرات نشاسته‌ای موجود در غذا را کاهش دهید.

۳-از پیمانه استفاده کنید

اندازه‌گیری مقدار غذایی که می‌خورید برای شما مشکل است؟ سعی کنید از پیمانه یا فنجان برای اندازه‌گیری استفاده کنید که راحت‌ترین راه برای اندازه‌گیری است.

۴-انتخاب وعده بعد از غذا را تغییر دهید

بهتر است پس از غذا به‌عنوان دسر از یک میوه استفاده کنید تا کیک شکلاتی. یک سیب می‌تواند به شما احساس پر بودن بیشتری نسبت به دوتکه شکلات بدهد اما دارای کالری یکسانی هستند.

۵-غذای باقیمانده را نخورید

هدر دادن غذا اصلاً کار درستی نیست اما این به این معنا نیست که باید غذای باقیمانده دیگران را نیز تمام کنید. لازم نیست ظرف غذای فرزندان خود را نیز با خوردن تمیز کنید.

اگر همیشه با غذای اضافی روبرو می‌شوید بهتر است میزان غذا را در هنگام پختن کاهش دهید.

۶-قانون ۲۰ دقیقه

احساس می‌کنید هنوز سیرنشده‌اید؟ ۲۰ دقیقه صبر نمایید. احتمال دارد برای شما زمان بیشتری لازم باشد تا احساس سیری کنید. پس لازم نیست همچنان به خوردن ادامه دهید تا احساس سیری کنید.

۷-برچسب ارزش غذایی را بررسی کنید

مطمئن شوید که به‌طور کامل از ارزش غذایی مواد مصرفی در غذا اطلاع دارید. ممکن است با میزان عادی مصرف شما متفاوت باشد.

۸-درخواست کمتری داشته باشید

وقتی بیرون غذا می‌خورید مراقب وعده‌های سورپرایز باشید. پس اگر غذایی در ظرف شما نباشد امکان وسوسه شدن نیز کاهش میابد. پس می‌توانید از نان صرف‌نظر کنید و یا همراه برگر خود سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا چیپس نگیرید.

منبع

https://www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/nutrition/weight/perfect-portions/top-tips-for-portion-control