از دست دادن انگیزه

از دست دادن انگیزه برای باشگاه رفتن حس بدی دارد. در حقیقت مانند شکنجه است. زمان آن است که وارد لایف استایل بدنسازی شویم و تغییراتی ایجاد کنیم. شناسایی تغییراتی که برای رسیدن به اهداف تناسب بدنی خود باید ایجاد نمایید.

آیا تمام انگیزه خود را برای تمرین کردن ازدست‌داده‌اید؟ آیا حوصله رفتن به باشگاه را ندارید؟ شاید به دنبال یک دلیل می‌گردید که  امروز را باشگاه نروید؟

از دست دادن انگیزه حس بدی دارد و معمولاً در مورد آن حرفی زده نمی‌شود. شما می‌خواهید عضلات خود را افزایش دهید. می‌خواهید کات کنید اما این کارها سخت و زمان‌بر است.

شما این مقاله را می‌خوانید زیرا می‌خواهید انگیزه پیدا کنید اما درنهایت همه‌چیز با شما است که تغییرات پیشنهادشده را انجام دهید یا نه. و اینکه چقدر واقعاً آن را می‌خواهید؟

تغییر لایف استایل یا شیوه زندگی

خواستن به‌تنهایی کافی نیست. شما باید کاملاً شیوه زندگی خود را تغییر دهید. شما‌ نمی‌توانید فقط تمرین با وزنه و سالم خوری را به شیوه زندگی خود اضافه کنید و انتظار داشته باشید که باانگیزه بمانید.

شما باید کاملاً به شیوه زندگی بدنسازی تغییر پیدا کنید.باید یک بدنساز شوید. این شامل کنار گذاشتن بسیاری از عادات گذشته شما نیز می‌شود.

ممکن است اهل دیر بیدار شدن از خواب یا نوشیدن الکل و مهمانی باشید. ممکن است به دویدن علاقه‌مند باشید و برای وزنه زدن خسته شوید یا ممکن است معتاد بازی‌های ویدیویی باشید و زمان از دستتان برود.

حالا باید تصمیم بگیرید. مثل تصمیم کبراJ. کدام را بیشتر می‌خواهید؟ شیوه زندگی بدنسازی یا شیوه زندگی کنونی خود؟ تمرین و برنامه غذایی شما باید قسمت اصلی روز شما باشد و بقیه چیزها بر اساس آن‌ها چیده شود.

خواب

خواب یکی از مواردی است که درزمینهٔ سلامتی کمتر به آن توجه می‌شود. شما باید خواب کافی داشته باشید. خواب مناسب باعث احساس بهتر و انگیزه بالاتر می‌شود. به خودتان اجازه دهید در هر شب تا ۱۰ ساعت بخوابید. خود را مجبور کنید که زود به تخت خواب بروید.

دوستان

ما عادات دوستان خود را به‌مرور جذب می‌کنیم. اگر برای انگیزه گرفتن مشکل‌دارید دوستانی پیدا کنید که خوره باشگاه هستند. لازم نیست حتماً در باشگاه شما باشند. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به پیدا کردن افراد باانگیزه کمک کنند. هرروز کمی زمان بگذارید تا با این افراد آشنا شوید.

تصویرسازی کنید

تصاویر قدرتمند هستند. اطراف خود را با تصاویر انگیزه‌بخش پرکنید. چند .پشت زمینه بدنسازی برای کامپیوتر خود بگذارید. در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌های بدنسازی ( و مخصوصاً پیج بدنسازی و فیتنس ) را دنبال کنید.

غذا

خودتان را مجبور نکنید که غذاهای بدنسازی که از آن‌ها بدتان می‌آید را بخورید. دنبال چیزهای جدید، خوشمزه و سالم باشید. یک رژیم بدنسازی لازم نیست مخلوط شده باشد. یک ترکیب غذایی جدید امتحان کنید. قدرت پیاز، فلفل هالوپینو، سالسا، سس تند و سیر را دست‌کم نگیرید. آن‌ها می‌توانند یک غذای بدون مزه را خوشمزه کنند.

تمرین زدگی یا اورترینینگ

اگر انگیزه تمرین را ازدست‌داده‌اید ممکن است دچار زیاد تمرینی یا تمرین زدگی شده باشید. جلسات تمرینی بدنسازی نچرال نباید مثل یک مسابقه ماراتن باشد. تمرین خود را به کمتر از یک ساعت کاهش دهید. و راهی برای افزایش انگیزه خود برای هر ست پیدا کنید. زمان استراحت طولانی میان هر ست می‌تواند باعث حواس‌پرتی شود. ذهن خود را متمرکز نگاه‌دارید.

برنامه روزانه

آیا به دلیل اینکه تمرین روزانه یک روش معمول است از آن استفاده می‌کنید اما از آن بدتان می‌آید؟ تغییر ایجاد کنید. این تغییر ساده  می‌تواند باعث تغییر بزرگی شود. راه‌های زیادی برای تمرین وجود دارد. آن‌ها را امتحان کنید و راهی که از آن لذت می‌برید را پیدا کنید.

موسیقی

آیا از موسیقی درون باشگاه خسته شده‌اید؟ آهنگ‌هایی که به شما انگیزه می‌دهد را انتخاب کنید و در زمان تمرین با هدفون در باشگاه به آن‌ها گوش دهید. مهم نیست چه سبکی باشد.مهم این است که شما از آن لذت ببرید. گوش دادن به موسیقی می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب و افزایش پمپ خون شود.

سردرگمی

سردرگمی و گیج شدن می‌تواند به افسردگی برسد. و زمانی که صحبت از بدنسازی و رژیم و مکمل باشد به‌سادگی می‌توان گیج شد. به تعداد نامحدودی برنامه تمرینی و فن و دیدگاه رژیمی وجود دارد. اگر گیج شده‌اید از این بی‌نظمی دور شوید. به اصول پایه بچسبید و از آن‌ها در شیوه زندگی بدنسازی خود استفاده کنید. اطمینان داشته باشد که جواب می‌دهد.

تشویق

ممکن است یک حرف کهنه باشد اما زندگی با یک تفکر منفی می‌توان انرژی شمارا بگیرد. راه‌هایی برای مثبت بودن پیدا کنید و دیگران را تشویق کنید. بر تشویق سایر بدنسازها تمرکز کنید.

تغییرات

هر هفته کمی زمان بگذارید تا در مورد تغییرات فیزیکی دیگران بخوانید. اینکه ببینید این کار قابلیت انجام شدن دارد شمارا متمرکز کرده و به شما انگیزه می‌دهد.

جوایز کوچک

اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای خود قرار دهید. زمانی که به این اهداف می‌رسید به خود هدیه دهید و این هدیه باید ارزشمند باشد. ممکن است شما یک بازیکن بازی‌های ویدیو باشید یا علاقه‌مند به فیلم. پس‌ازآنکه به وزن هدف خود رسیدید به خود جایزه دهید. ممکن است عاشق خامه باشید پس با زدن رکورد تک پرس سینه ۱۲۰ کیلوگرمی یک‌کاسه پر از خامه به خود جایزه دهید.

رقابت

در مسابقات بدنسازی منطقه‌ای شرکت کنید. دیدن بدن‌های زیبا روی استیج می‌تواند تجربه‌ای بسیار انگیزه‌بخش باشد. دیدن دستاوردهای دیگران نشان می‌دهد که این اهداف قابل‌دستیابی است و به شما انگیزه می‌دهد.

یار تمرینی

یک یار تمرینی پرانگیزه که به شما اجازه نمی‌دهد ضعف نشان دهید پیدا کنید. اینکه بدانید یک نفر در باشگاه منتظر شما است و به کمک شما نیاز دارد انگیزه‌بخش است.

انگیزه، انگیزه و انگیزه

در حقیقت هزاران راه برای انگیزه گرفتن وجود دارد اما نقطه نهایی همه آن‌ها این است که اگر شیوه زندگی شما، شیوه زندگی بدنسازی نشود تنها به‌صورت یک سرگرمی باقی مِهم‌اند.

شما باید تغییراتی در زندگی خود ایجاد نمایید. تغییراتی که باعث موفقیت شما شود.