سوستانون ۲۵۰

تستوسترون معروف‌ترین و مهم‌ترین استروئید آنابولیک است و سوستانون ۲۵۰ معروف‌ترین تستوسترون تزریقی است.

این هورمون دارای چهار تستوسترون استر است.

سوستانون دارای تستوسترون پروپیونات که در کوتاه‌مدت عمل می‌کند، ۶۰ میلی‌گرم تستوسترون فنیل پروپیونات، ۶۰ میلی‌گرم تستوسترون ایزوکاپروات و ۱۰۰  میلی‌گرم تستوسترون دکانوات است. تستوسترون پروپیونات موجود در آن کوتاه‌مدت و سایر استرهای آن در دوره متوسط و بلندمدت عمل می‌کند که اثر خوبی در دوره دارد.

عوارض جانبی سوستانون

عوارض جانبی آن مانند همان مقدار تستوسترون مانند تستوسترون انانتئات است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود فرد سوستانون را بجای تستوسترون انانتئات انتخاب کند، قیمت و در دسترس بودن آن است ولی ازنظر اثر تفاوتی ندارند.

دوز مصرفی سوستانون

۲۵۰ میلی‌گرم در هفته

مصرف ۲۵۰ میلی‌گرم در هفته از سوستانون فقط برای درمان هورمونی مناسب است و افرادی که از کمبود تستوسترون رنج می‌برند با  این روش تستوسترون به سطح بالا می‌رود. اما در افرادی که سطح تستوسترون خونشان متوسط تا بالا باشد اثری مشاهده نمی‌شود. بااین‌وجود این هورمون اثر زیادی بر غده هیپوتالاموس می‌گذارد که تولید تستوسترون طبیعی بدن را قطع می‌کند.پس این دوز بااینکه اثر مثبت کمی دارد، عوارض قطع ترشح طبیعی تستوسترون را دارد.

۵۰۰ میلی گرم در هفته

این دوز حداقل میزانی است که برای نتیجه گرفتن برای حجم و یا اولین دوره استروئیدی مناسب است؛ ولی باید میزان استروژن خون را نیز کنترل کرد.

۷۵۰ میلی گرم در هفته

در این دوز میزان افزایش حجم بسیار خوب خواهد بود و برای دوره بسیار عالی است ولی اگر میزان استروژن بدن کنترل نشود عوارض آن مشابه مصرف ۵۰۰ میلی‌گرم در هفته خواهد بود.

۱۰۰۰ میلی گرم در هفته

مصرف دوز ۱۰۰۰ میلی‌گرم در هفته برای بسیاری از افراد سطح متوسط تا حرفه‌ای مناسب است. البته بعضی از افراد دوزهای بالاتری نیز استفاده می‌کنند هرچند که به دوز بالاتر نیازی نیست.

پیشنهاد در رابطه با سوستانون ۲۵۰

برای مصرف سوستانون باید حداقل در دو نوبت هفتگی تزریق انجام شود و ترجیح بهتر، سه نوبت تزریق هفتگی است.

پاک‌سازی پس از دوره یا PCT نیز به‌شدت توصیه می‌شود.