پریموبلان دیپوت

پریموبلان دیپوت (Primobolan Depot) یا متنولون انانتئات (Methenolone Enanthate) بیشتر توسط افراد تازه‌کار استفاده می‌شود. قیمت آن معمولاً نسبت به سایر استروئیدها بالاتر است.

پریموبلان  ازنظر اثر میلی‌گرمی،  استروئید ضعیفی نیست و اثر آنابولیک آن نسبت به عوارض آن بالاتر است که به نظر خوب می‌رسد اما به دلیل اینکه متونولون انانتئات  محلول در چربی است  اثر آن متوسط است.

دلیل دیگر اینکه به نظر ضعیف می‌آید این است که این هورمون معمولاً به‌صورت بسیار محافظه‌کارانه در دوره استروئیدی استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال در یک دوره مبتدی ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته و به‌صورت تنها استفاده می‌شود که نمی‌تواند اثر چشم‌گیری داشته باشد که این دوز برای تستوسترون هم اثر زیادی نشان نمی‌دهد.

بیشتر دوره‌های استروئید باید بالای ۵۰۰ میلی‌گرم  و ترجیحاً ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم در هفته استفاده شود که اثر بالایی داشته باشد.

استفاده از پریموبلان با استروئیدهای دیگر

پریموبلان برای استفاده با استروئیدهای دیگر کاربرد مناسبی دارد. از نظر داروسازی تفاوت خاصی با مسترون ندارد. معمول‌ترین استروئیدهایی که با آن استفاده می‌شود و نتیجه خوبی می‌دهد،  دیانابول، آنادرول و یا تستوسترون است.

پریموبلان و HCG

افرادی که دوره استروئید سبکی می‌خواهند، بهترین چیزی که در کنار پریموبلان می‌توانند استفاده کنند HCG با دوز ۱۵۰۰ IU در هفته است. معمولاً روش استفاده از آن به این شکل است که ۲۰۰ IU هرروزه و یا ۴۰۰ IU روز در میان و یا ۵۰۰ IU سه بار در هفته باید استفاده شود. این کار باعث افزایش سطح تستوسترون طبیعی و حفظ سطح استروژن طبیعی در بدن میشود و هم‌زمان اثر آنابولیک پریموبلان در بدن نشان داده می‌شود. عوارض جانبی کمی نیز خواهد داشت. این روش را می‌توان قابل‌مقایسه با تزریق ۱۰۰ میلی‌گرم تستوسترون در هفته  دانست.

مصرف ۵۰۰ میلی‌گرم پریموبلان در هفته به همراه HCG مانند مصرف ۶۰۰ میلی‌گرم استروئید آنابولیک در هفته است.

افرادی که می‌خواهند کمترین اثر را بر پوست و موی خود مشاهده کنند این مقدار HCG می‌تواند زیاده‌روی باشد. زیرا که میزان سطح تستوسترون در بدن فرد افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید میزان مصرف HCG خود را به ۷۰۰ تا ۷۵۰ IU در هفته برسانند. میزان مصرف پریموبلان را نیز باید حداقل ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته حفظ کنند، هرچند که این مقدار پریموبلان هم بر روی پوست و مو اثر دارد.

پریموبلان و ترنبولون

در موارد کمی پریموبلان به همراه ترنبولون مصرف می‌شود. این ترکیب دارای عوارض جانبی کمتری خواهد بود. البته مصرف مسترون نیز انتخاب مناسبی خواهد بود.

پیشنهاد در رابطه با پریموبلان دیپوت

نیمه‌عمر متنولون انانتئات در حدود ۵ روز است. بنابراین بهترین اثرگذاری را می‌توان با دو نوبت تزریق در هفته بدست آورد. با مصرف حداقل ۴۰۰ میلی‌گرم در هفته پس از پایان دوره باید PCT(درمان پس از دوره) انجام شود. این کار ۵ روز پس از آخرین تزریق باید انجام شود و اگر دوز مصرفی شما ۱۰۰۰ میلی‌گرم بوده است باید ۱۰ روز صبر کنید تا وارد دوره PCT شوید.

پریموبلان به استروژن و یا DHT تبدیل نمی‌شود

متنولون توسط آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز متابولیزه نمی‌شود. بنابراین به DHT و یا استرادیول نیز تبدیل نمی‌شود. البته عدم تبدیل آن به DHT اثر آن را بر پوست و مو از بین نمی‌برد.

به‌صورت خلاصه پریموبلان یک استروئید تزریقی مؤثر است که معمولاً برای دوره‌ های ضعیف از آن استفاده می‌شود.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420