پروتئین کازئین

این نیز پروتئینی دیگر موجود در شیر است. پروتئین شیر گاو شامل ۸۰% پروتئین وی و ۲۰% پروتئین کازئین است که یک پروتئین دیرهضم است. پروتئین موجود در پنیر بیشتر کازئین است.

پروتئین کازئین چیست؟

این پروتئین یک پروتئین با هضم آرام است که در شیر و پنیر و بعضی از محصولات لبنی یافت می‌شود. این پروتئین دارای آمینواسیدهای مشابه پروتئین وی است با این تفاوت که سرعت جذب متفاوتی دارد.

در فرآیند پردازش شیر، این ماده به‌صورت ژله مانند است. پس از مصرف این پروتئین میزان آمینواسید در بدن بالا رفته و بدن می‌تواند به ترمیم و ساخت بافت عضلانی کمک کند. این پروتئین می‌تواند سطح آمینواسید در بدن را به مدت ۴ ساعت بالا نگه دارد.

پروتئین کازئین یا وی؟

ازنظر سطحی هر دو دارای شباهت‌های زیادی هستند ولی ازنظر مولکولی سطح بسیار متفاوتی دارند.

پروتئین وی عملکرد بسیار سریعی دارد و به‌سرعت هضم می‌شود و دارای ۹ اسیدآمینه ضروری است. درحالی‌که این ماده هضم آرامی دارد و به‌عنوان یک مکمل آنتی کاتابولیک شناخته می‌شود.

چه زمانی برای مصرف کازئین مناسب است؟

پروتئین وی برای مصرف بلافاصله پس از تمرین بسیار مناسب است و پروتئین کازئین برای مصرف قبل از خواب. زیرا که به دلیل هضم آرام آن می‌تواند تا صبح سطح نیتروژن بدن را بالا نگه دارد و بدن در وضعیت آنابولیک باقی بماند و می‌تواند به حفظ عضله در طول شب کمک کند و تا زمان صبحانه احساس سیر بودن در بدن را حفظ می‌کند.

پیشنهاد می‌شود از این پروتئین در کنار پروتئین وی در دوره خود استفاده نمایید که میزان عضله سازی و چربی سوزی در بدن را به حداکثر برسانید.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420