پنج راه ساده برای افزایش عملکرد تمرین

نکاتی برای کم به افزایش کارآیی تمرین از اولین حرکت تا آخرین حرکت

در طی سالیان دراز ورزکارهای باتجربه یادگرفته اند که در مدتی که درحال تمرین در باشگاه هستند بهترین عملکرد و بازدهی را بدست آورند که این امر در میان تازه کارها و حتی افراد متوسط هم دیده نمی شود. خیلی از افراد مبتدی پس از چند حرکت تمام توان خود را از داست داده و تمرین را تا انتها انجام نمی دهند و نیمه کاره آن را رها می کنند.

در ادامه به ۵ نکته اشاره می شود که میتواند قدرت شما را در زمان تمرین بهبود دهد

نکته۱: برای انجام تمام تمرین در باشگاه حاضر شوید نه فقط برای قسمتی از آن

حتی قبل از اینکه به باشگاه برسید شما تصمیم میگیرید که به چه شکلی عمل کنید. پس زمانی که تمرین خود را شروع می کنید گوشی موبایل خود را فراموش کنید و در مدت تمرین از دادن پیام و چک کردن شبکه های اجتماعی پرهیز کنید و در فاصله بین هر ست بر روی ست بعدی تمرکز کنید که چگونه میتوانید تمرین خود را بهبود دهید. بر روی عضلاتی که کار میکنید تمرکز کنید و سعی کنید انقباض کامل عضله در تمرین را انجام دهید.

نکته۲: گرم کردن را فراموش نکنید

یکی از اشکالاتی که در اکثر افراد مبتدی دیده می شود آن است که بدن گرم کرد مستقیم ست های تمرینی را شروع می کنند. بهتر است اول با یک تمرین هوازی یا تمرین با وزنه بسیار سبک بدن خود را گرم کنید. این کار باعث بالارفتن دمای داخلی بدن می شود و باعث می شود حالت کشسانی بافت ها افزایش پیدا کند  و کمک می کند که خون بیشتری به درون ماهیچه ها وارد شود و آنها را برای وزنه های سنگین آماده کند و جلوی آسیب دیدگی عضله نیز گرفته می شود. از زمان گرم کردن برای بهبود تکنیک اجرای حرکت استفاده کنید تا تمرین کلی شما بهبود پیدا کند.

نکته۳: قبل و هنگام و پس از تمرین به بدن آبرسانی کنید

بسیاری از افراد اهمیت آبرسانی به بدن را میدانند ولی در عمل آن را اجرا نمی کنند. نوشیدن مایعات در قبل و هنگام تمرین کمک میکند که آبی که در زمان تمرین از بدن دفع میشود جایگزین شود.عواملی مانند روش تمرین، دمای محیط و میزان آب مصرفی شما مشخص می کند  که به چه میزان تعرق داشته باشید. پس مطمئن شوید که به خوبی به بدن آبرسانی شود. پس از پایان تمرین هم باید آب بیشتری نوشیده شود.

نکته۴: تمرین خود را پیگیری کنید

پیگیری کردن تمرین یکی از نکات مهم در افزایش عملکرد شما است. نکاتی از قبیل میزان وزنه، تعداد تکرارها در هر ست و میزان ضربان قلب در زمان تمرین هوازی  به شما کمک می کند تا بتوانید میزان پیشرفت خود را مشاهده کنید. گذاشتن اهداف کوچک در هر تمرین به شما انگیزه بیشتری برای انجام کامل آن تمرین می دهد.

نکته۵: سوخت مورد نیاز برای به اتمام رساندن قدرتمند

در کنار نوشیدن مقدار کافی آب باید اطمینان حاصل کنید که به میزان لازم آمینو اسیدهایی مانند بتا آلانین، ال-لوسین و کافئین در بدن وجود داشته باشد. البته ممکن است جذب تمام مواد غذایی در طول تمرین ممکن نباشد، با این وجود مکمل هایی برای مصرف در بین تمرین وجود دارد که میتواند به شما کمک کند. اما توجه به تغذیه و داشتن تغذیه سالم میتواند مواد لازم برای بدن را به خوبی فراهم نماید  


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/badansaz/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373